19 oktober 2009

Inte som planerat...

Halloj!


Vad kul att flera stycken av er fortfarande kikar in här!
Så då kan jag väl lika väl köra vidare då...




Mossiga lärkkvistar ligger utspridda lite överallt här hemma nu. Inte fel med flera stora träd intill stugan!




I helgen hade jag ju tänkt att fixa, dona och mysa...
Varför planera egentligen, jag borde vid det här laget veta hur det går då.

En del av det som hände:

*Jag glömde bort den pågående älgjakten och tog med mina två minsta ut i skogen vid stugan.
Där funderade jag på var de sköt någonstans, och varför...

*När jag skulle börja måla insåg jag att min vanliga målarfärg var slut.
Så då tog jag jag en billigare variant (som fanns hemma) i hopp om att den skulle funka. Resultatet blev bara kladd.

*Lagom till matlagningen blev det strömavbrott. Trodde jag.
Men det var "bara" en propp.
Tyvärr hade vi inga nya hemma. Det blev mackor istället för lagat. (Så går det när man är ensam hemma med två små, i spöregn utan körkort.)

*Jag såg fram emot en mysig och skön söndag i trädgården med plock och röj ihop med Sonen. Efter fem minuter började han att gnälla om att gå in. Efter ca 45 minuters tjat gav jag upp. Nu ligger det snygga skräphögar lite överallt i trädgården.


Inga stora grejer kanske, men lagom mycket för att känna att det inte alls blev som jag tänkt...

Men en jättehäftig sak däremot, var beskedet om att Sonen fått en dagisplats på vårat enda val av dagis, efter mindre än en vecka i kö!!!
Heeelt otroligt!


På återseende goa vänner!
Kram Hanna


P.s Kolla gärna in mina auktioner som jag har på Tradera. Klicka HÄR så kommer du till dem....

11 kommentarer:

Kära Hem sa...

Ja, tänk det går aldrig som man tänkt sig! Helst inte när man har "de små" att ta hänsyn till :)

Vad skoj med dagisplatsen, en vecka i kö hör nog inte till vanligheterna...

Ha det så bra!
Kram
/Anna

rosenskära sa...

Vad glad jag blir, Hanna is back on track! Din helg låter precis som ett vanligt nedslag i verkligheten, härligt att höra! Mest skrattar jag åt att du springer ut i skogen under älgjakten...

Kramar/Lena

Ett Vitare Hem sa...

jadu jag tycker nog att det blir så ofta, inte riktigt som man täänkt sig ;o)Skönt att du/ni fick dagisplats där du/ni ville!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Blåbärs och smultronstället sa...

Tänk ibland blir inte dagen som man tänkt sig. Grattis till dagisplatsen!
Kram på dig!
Susanne

Tanjis sa...

Jag vill absolut inte vara taskig men jag tycker att det är skönt att höra att det finns andra som har mindre lyckade dagar ibland och inte bara jag! :)

Kul att du fortsätter att skriva!

Annas skattkammare sa...

Oj så det kan gå! låter precis som en pålanerad helg brukar gå för mig också.. =)
Fint det är med lärkekottar!
Kram /Anna

Anci sa...

Hej !
Ja, kör på du :)

Kul med dagisplatsen och det andra är väl som det är ibland. Nästa gång lyckas allt !!

Kram
Anci

fröken knopp sa...

härligt o höra attd et inte bara är jag som har sådana helgen...det blir aldrig som jag tänkt!!! :)

vilka vackra grenar..får nog med ge mej ut imon å se om jag kan hitta några sådana..hihi...

kramar elin

Samma sa...

Grattis till Gurras dagisplats! Blir det Täppis för han med? Kram och sköt om dig från Insjökullan

Samma sa...

Grattis till Gurras dagisplats! Blir det Täppis för han med? Kram och sköt om dig från Insjökullan

Sanna sa...

Det där var resultatet av en laggande dator, hi hi. Kram från SANNA i alla fall. :)