19 november 2009

Handgjorda

Hallå!

Tack för alla era hälsningar!
Jag har inte varit så aktiv med datorn på något sätt sedan det förra inlägget, och det har väl märkts av...

Det har varit sjukstuga på högsta nivån här hemma.
Svininfluensa eller inte kan jag inte säga, men influensa har det då varit.
Nu är det dock bra, och jag hoppas att det håller i sig ett tag.
Man blir ju inte direkt pigg av att ta hand om sjuklingar och samtidigt må dåligt själv.


Idag visar jag er ett par stärnor och hjärtan av trä,som jag har tillverkat själv.

Den som tycker om dem och vill beställa ett (eller fler), kan skicka ett mail till mig på; detstoragrahuset@hotmail.com .



Det vita mäter ca 32cm på höjden, och 35 cm på bredden. Vitmålat skavt och slitet, och gjort för att stå upp, lutat mot något.
Pris: 135kr + frakt.



Det här svarta är aningen större -ca 40cm högt och 42cm brett. Den är målad med griffeltavelfärg, och även det lite slitet på kanterna. Även detta bör stå lutat mot något. Kan även fås i vitt, eller vanlig svart färg.
Pris: 155 kr + frakt.



Det hängande hjärtat i griffelfärg är ca 32cm högt, och 24cm brett. Slitna kanter...
Pris: 135kr + frakt.

Det finns även vita slitna hjärtan i samma modell som det svarta. Tyvärr har jag ingen bild nu, men priset är 135kr + frakt.

Alla är de målade och fixade på båda sidor.
(Och som ni nog förstår så är ingen stjärna eller hjärta helt likt det andra, eftersom de är handgjorda...)

Självklart kan jag göra dem i vanlig svart färg istället för griffelfärg, och vita i den större storleken av stjärnorna - ifall ni hellre vill det!!!


Själv är jag överförtjust i dem allihopa (får man som svensk säga så när man gjort dem själv???) , och har dem lite överallt nu!


Jag försöker att skicka inom en vecka efter mottagen beställning!


Sköt nu om er alla härliga tjejer och killar där ute!

Stora kramar

Hanna

P.s Snart dags för ett par utlottningar här. Håll utkik!

15 kommentarer:

Anci sa...

Hej !
Jag gillar den vita stjärnan ! Ska fundera på den :)

Ha det bra

Kram
Anci

Annas skattkammare sa...

Så fina hjärtan och stjärnor du gör Hanna! Särskilt den vita gillade jag skarpt.
Kram /Anna

Marie - Systrarna sa...

Vilken bra idé! Snyggt "julpyssel".

Marie - Systrarna -

Titti sa...

Hej
Hittade nyss hit. Wow vad fina saker. Har mailat dig ang en vit stjärna. Kram

MonaA sa...

Jättefina stjärnor och hjärtan du har gjort, jag älskar dom! Jag tror bestämt att det får bli ett besök hos Majsan inom kort :-)!!

Kram kram
Mona

Lilla huset på prärien sa...

Vilka fina stjärnor och hjärtan du har fixat till Hanna! Allt är bra här, vi har klarat oss från influensa ännu så länge. Fick sprutan själv igår. Hoppas att ni alla får hålla er friska nu då!

Stor kram Jenny

Kära Hem sa...

Fina saker du gjort! Hoppas att ni kryar på er - själv går man bara och väntar på att det ska slå till... Bara minstingen som har fått sprutan, börjar bli orolig för de stora barnen...

Ha en underbar helg!
Kram
/Anna

Vitt och nött sa...

va fina stjärnor å hjärtan du gjort!! gillade den vita stjärnan väldigt mycket..

ha en bra helg!
kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka fina stjärnor o hjärtan Hanna!!! Och tänk om jag hade haft det griffelhjärtat i butiken när jag minns en kund som verkligen var på jakt efter ett då, en kul julklapp och gåva som man kan skriva på, jättefint!

Majsan har tur som har dej: ) Söndagshälsningar fr Mari.

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina saker du har gjort. Roligt att Majsan säljer dem också. Skönt att ni är piggare. Jag håller tummarna för att vi ska klara oss.

Ha en bra vecka!
kram Ullis

me and alice sa...

Tjingeling Hanna-Panna! *fniss*
Åh vad länge sedan jag var in till dig här!
Vilka söta grejer du pysslat till...
Tänk att jag missat dig varje gång jag varit in till Majsan!
Kran Susanne

Lisa med hem sa...

Vad fint du gör =) Ska fixa Johans rum först och lägger in en beställning sen. Har inte gestämt vilken fär han ska ha men jag tror det får bli svart/vitt om lille herrn går med på det =)
Kram Lisa

C. Tvillingmamma sa...

Häftigt m griffelfärg!

Husbilsresan sa...

Å fina stjärnor och hjärtan...jag såg faktiskt en av dina stjärnor hos Majsan när jag var där på inspirationskvällen....men var var du då?
Ha en skön helg! Kram/Gunn

C De-sign sa...

Så fina hjärtan du gjort! Krya nu på er och bli friska och krya...snart är december här.... Kram fr C