08 juli 2008

En helt vanlig pall

Hej hopp!

Hoppas att ni njutit av dagen, som i alla fall här bjudit på en massa solsken, som jag som småbarnsmamma inte riktigt nyttjat tyvärr.
Det blir lite för lite solande när man har småttisar som inte bör vistas i solen.
(Tyvärr, säger jag som alltid har en lite blekare färg än medelSvensson.)

Nåväl, nästa gång solen skiner och Gubben är ledig sticker vi ut med båten, och då är det jag som kör och lapar sol,och han som passar barnen!


Idag får ni se en sak som jag har målat och är löjligt förtjust i.


Nämligen den här lilla pallen.
Den har bott i källaren i många år, furu-ful med färgskvättar på.
Men så fick den sig en omgång av penseln och vitfärgen, och vips fick den flytta upp till oss!
Vanligtvis så brukar jag inte shabba mina saker, utan har lite svårt för att göra det (fast jag tycker att det är oerhört snyggt). Men på den här pallen hade det runnit så mycket färg att jag fick lov att slipa. Och på den vägen är det... Lite till färg försvann, och visst är den söt, fast det bara är en helt vanlig pall?



Här är den "vita" stamrosen jag fyndade för ett par veckor sedan. Den har tagit sig jättebra och är full i knopp.
Fast nog skulle jag hellre kalla den vanilj än vit... Lite falskt tycker jag nog. Men jag gillar den ändå!


Nu har jag brådis till tvn, där ett favoritprogram snart börjar.
Morden i Midsomer, jag bara älskar det... Miljöerna, människorna och humorn... Det är absolut något speciellt med det brittiska tycker jag. Det får mig att längta tillbaka dit så smått...



Ta hand om er!

Kramisar Hanna

14 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Ja den pallen var verkligen fin! Ibland är det just det enkla som blir finsat :)
Rosen är underbar!
Ha en bra kväll.
Kram!

Jenny Oak Fae sa...

Pallen är SÅ fin, jättefin ros också !

Jag missar inte heller Midsomer, gillar verkligen den serien..!

: )

Kram, Jenny

<3

Smultronstället sa...

HEEEJ

Tack för ditt tips på blocket! jättesnällt,men hon gillar den andra bättre då det är mer samma stil som hon har förut.

O vikken fin ros,och fint barnen fått på rummet,verkligen gulligt.

Ha det gott,Kram
M

NICOLINAS BONING sa...

Din ros är så vacker...
och benvit;-)
Pallen är härligt charmig så jag förstår att det är en riktig favorit!
Har precis njutit av morden...eller är det hela atmosfären i filmerna som gör att man tittar varje gång...fniss...som en gammal kär kofta ungefär:-)
Hoppas att vi får sol imorgon oxå så att du har ytterligare chanser att njuta av den!
Kramar/Birgitta

Ullis/Leva på landet sa...

Nu har jag också haft av en skön kväll i soffan och sett en av ina favoriter, Morden i Midsommer. Tycker inte det blir någon sommar om jag inte får se det. Pallen blev gullig. Jag har en rosa IKEA pall som också är full med färgfläckar. Har tänkt att prova att shabba den, för jag har aldrig gjort det.

Kramar Ullis

Hagbacken sa...

Pallen är jättesöt, och rosen med!

Kanske måste ge den där serien en chans, då alla höjer den t skyarna så...aldrig tittat på den allas faktiskt!

Hörs imon!

Kram o natti!!

Anonym sa...

hejsan! har just suttit och läst lite i din blogg,roligt med lite humor och att du är så personlig!pallen var mycket söt! ha en trevlig sommar.

Lilla huset på prärien sa...

Gordmorgon Hanna! Pallen blev ju jättefin, de är bra att ha lite varstans tycker jag. Och rosen... åh jag vill iväg och handla rosor (!!) men nu måste jag bara spara mina pengar till Dalarna så jag har lite att handla för i alla fall! Någonting vill jag ju ta med mig hem därifrån... men det är juh inte fett... på föräldrapenning :(

Förstår PRECIS vad du menar med småbarn och solen... får vara glad om minstingen somnar och man hinner vara ute i trädgården en sväng.

Kram Jenny

Drömmar på V sa...

Godmorgon!
Tre trevliga ting: jättesöt pall, vacker ros och ett riktigt trevligt TVprogram.

Ha en bra dag
Kram /Maria

Vårt lilla hem sa...

Så fin den blev pallen!! Vitt gör underverk! :)
Ha en gammal blå sån pall och en vit med fyrkantig sits, kanske skulle fräscha till dem lite, hmm.

Hihi, ja inte är det lätt att få nån färg i detta "sommar"väder, speciellt inte när man är ljus från början. Men men, hoppas på bättre tider och med TID :)

Mmm, nu är det nästan så det doftar rosor här på jobbet bara för att jag ser din fina! :)

Ha en fin dag!

Kraam! Jenny

Millas hem sa...

Hej på dej!
Din pall blev så söt...vitfärg...en himla bra uppfinning!
Ville också ha vita rosor, men maken tyckte det skulle bli för blekt, så det fick bli traditionella röda, jättefina de också!
Morden i midsomer är en favorit här med, fast igår tyckte jag inte att det var så bra!
Kram Camilla
Ha det så gott med båten förresten!

My Lovely Things sa...

Hej vännen!!
det är mitt favvo program med!!

men viken fin pall..
Ja en pall har man alltid behov av..

Vadf härligt det låter med båttur..vi har inte hunnit få i vår eka ännu-..
ha en bra dag..
kram anna

Vitfärg, romantik och rosor sa...

Hejsan.
Missar aldrig Morden i Midsomer, det är en sån miljö och när dom visar det så är det sommar.
Nu fick jag inspiration av dig att måla en gammal pall som vi har hemma, din blev så fin.
Ta en titt hos mig så får du se en sak.
Kram Annika

Anonym sa...

haha, jag skulle ha créme-färgde rosor i min brudbukett...de var aprikosa... men det gick ju det med... //Skitigt på golven