24 februari 2010

Hundresan och mina Tradera-annonser

Hallå Alla!

Nu var det ett tag sedan igen!
Säkerligen förstår de som följt mig på sistone vad anledningen varit.
Sjukstuga som vanligt alltså.
Den här gången hade min stora lilla Emily öronvärk, som sedan resulterade i en spräckt trumhinna med både blod och var. Stackaren.

Det skedde såklart i skolan, när jag och min bästaste kompis Pär var på väg till Bollnäs ( Eller var det Borås?;).
Tack och lov för hennes urgulliga bonus-mamma Annelie som ställde upp och tog henne till läkaren på stört.
Så nu, drygt en vecka senare mår hon bra igen, om än lite döv, efter ännu en penicillinkur för örat.


Resan uppåt var hur skoj som helst!
Kul sällskap, mycket prat och vackra vyer. Fast det sistnämnda kunde ju ha varit bättre..
Vädret var nämligen ingen höjdare, det snöade som sjutton, och E4:an stängdes av i flera timmar p.g.a ett antal olyckor. (Otäckt!)
Så det var bara att vända, ta vägen via Ockelbo, och acceptera de extra 2,5 timmarna det tog.

Vi fick åka på småvägar som var ganska läskiga stundtals när vi fick möte av lastbilar o.dy, som inte syntes förrän i sista stund tack vare snöyran.
Jisses, vilken tuff chaufför jag hade lyckats få med mig!
Inga klagomål, inte ens när "Tidernas väg" började, något som kändes som ett ganska ironiskt namn just då...


Så här såg E4:an ut på hemvägen när de nyss hade öppnat den igen.


Och hunden som vi tittade på då?
Jo ni...
Det var det goaste jag skådat på läääänge.
Att välja en av alla underbara valpar som fanns var inte lätt.
Till slut bestämde jag mig ändå för den lilla godingen som jag hade sett på Blocket.

Visst är hon underbar?! Våran lilla...Britta! (Foto av Annki Olsson.)

Nästa helg ska vi äntligen hämta henne, så snälla ni: håll tummarna för bättre väder till den resan!


Måste också tala om för er att jag har lagt ut några annonser på Tradera.
Kika gärna in där, kanske finns det något ni gillar!
Urtavlan som jag visade för en tid sedan kommer också att läggas ut där, p.g.a att köparen av den ändrade sig. Helt ok för min del, men på tradera funkar det dock inte så! ;)

Dessa gamla kängor har jag bl a lagt ut.

Mina annonser hittar ni HÄR!


Sköt nu om er alla, och håll ut!
För snart smälter snön har de lovat! Jag är rätt säker på att jag inte är den enda som ledsnat ur på vintern för den här gången!

Stora kramar till er alla, och en extra till dig Elsa, och till Pär såklart-grattis på födelsedagen gubben!

Hanna

21 kommentarer:

Vita rosor och förgätmigej sa...

Verkar hända en hel del i ditt liv just nu. En mer än spännande resa kan jag tänka mig. Men det var ju något underbart som väntade på er när ni kom fram. Helt otroligt söt!
Kram/ Anna

Anonym sa...

Hej Gumman Det var en fin inlägg du har gjort och fin bild av britta! Det var mig en ära att få skriva en kommentar på din inlägg ha det gott! Kram// R

Sara sa...

Hej Hanna!

Vilket härligt tillskott i familjen! Otroligt söt!
Hoppas allt är bra med dig, det blir spännande att se din butik sen! Kram Sara i Gustafs

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hallå R och Sara! Tack för era kommentarer!
Ni är sååå välkomna till butiken när jag väl öppnat!

Kraaam!

Heléne sa...

Det är sååå underbart med en liten valp i huset. En liten Tibetan-kille vid namn Diezel flyttade hem till oss 31/1 och det är så härligt!
Lycka till med valpen och hoppas verkligen att vädret blir mycket bättre.

/Heléne

K sa...

Hallåj bruden ;D
BRITTA????SERIÖST???
Neeej jag skrattar INTE...min bror har tre katter...en BRITTA, en mozart å en tingsryd ( efter ölen haha )
kram o hoppas du mår bättre kram K

Anonym sa...

Hej

Jag undrar bara varför du inte skickar grejerna du säljer med DHL då det är mycket billigare än bussgods! Tradera har ju avtal med dem.

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Anonym!

Jag har valt posten och bussgods för att jag använt dem tidigare.
Är det någon som absolut vill ha något annat fraktsätt så är det ju bara att höra av sig och säga det.
Jag är inte omöjlig!

Ha en bra dag!

Marita sa...

Vilken söt liten vovsing! Namnet var kanske inte ett särskilt vanligt hundnamn, men gulligt! Vår hund som vi köpte för snart tre år sedan, då var han 6 år, heter Dogde...om jag hade fått gett honom ett namn hade det blivit Sixten...inte heller så vanligt hundnamn, men jag tycker att han ser ut att heta det! När jag säger det till våra vänner tycker de att jag är tokig!

K sa...

Me again...OCD du din dotter är ju sååå megasöt, d menar jag ;D
kramis

Annas skattkammare sa...

Så ursöt liten Britta! =) Men så otäckt att åka i detta väder.. tur att det gick bra. NU ska jag kika på dina annonser..
Kram /Anna

Anonym sa...

Hej Hanna!
Men gud så söt Britta är!:) Vad är hon för ras? Hon påminner väldigt mycket om vår underbara hund vi hade förut, hon var en blandning mellan golden, vorsteh och bordercollie. En riktig gatukorsning mao ;o)

Stackars Emily!!! Aj aj aj, vad ont det måste ha gjort! Hoppas hon får hålla sig frisk nu.

Ha det bra!
Kram
// Nilla

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Hej Hanna,
Hon e ju helt bedåååårande!!!! Lyckost!!! Men vilket väder då.
Det är ju så läskigt eftersom ögonen går i kors efter ett tag av ansträngning. Bra att ni kom hem hela och jag ska hålla tummarna för bätter väder nästa helg när ni får hem eran härliga nya familje medlem. Myyys!!!
Kram, Nina

K sa...

GULLE DEJ ;D

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken resa ni gjorde, tur att det var en sådan sötnos som var målet. Hoppas att det är bättre väder när ni hämtar henne.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Marits vita skrin sa...

Vilken liten sötnos.

Tack för svaren ang mårbacka pelargonerna. Man är ju så osäker. Den största ser inte klok ut nu. Lång och gänglig och inte ett enda blad. Men jag väntar väl tålmodigt nu.
Jag fick ju super bra tips av dig.

Kram kram
Marit

Lilla huset på prärien sa...

åhh vilken liten goding du har skaffat dig!! underbart söt :) hoppas att ni myser nu!

kram jenny

Karina sa...

oj så söt voffsing!

K sa...

Men lilla gumman du är då föör rolig...21 i huvet å 45 till utseendet?HAHA KNAPPAST...Isåf ä jag 14 i huvet å 55 till utseendet...
Magsjuka?Been there, done that ;D fast den va inte så farligt...fyllde bara toan ett par ggr från nedre regionen LOL
Men du, usch måste ju va helt utmärglad ÄT upp dej lite nu ;D
och du, hörde om en liten linda som mår illa NU...
KRAMIS/K

Anonym sa...

Hej Hanna,
åh vad fin lilla Britta är, önskar er all lycka med henne.
Hoppas att allt är bra,
kram från Eva-Karin

C De-sign sa...

Grattis till nya hunden, så otroligt söt....hon ser ut att vara lite som min Maja, korsning bordercollie, schäfer, golden och hon är ju också svart! Har en liten utlottning inne hos mig, välkommen! Kram fr C