08 mars 2010

Jag har anat våren

Hejsan!

Dags för ett nytt inlägg nu känner jag!

Våran senaste krämpa här i Det stora grå huset har varit magsjuka.
Så himla jobbigt och trist att få mitt uppe i allt annat som händer runt omkring.

Nu verkar det dock som om det värsta har lagt sig, och jag ser fram emot att möta våren som även jag har anat idag.

Taket ovanför våran uteplats är nu helt fritt från snö, och jag har setat ute och lyssnat på det härliga droppandet som verkligen ger hopp om att våren är på väg.
Och ja, jag satt ute och rökte.
Sad but true. Svag som jag är.



Det enda som jag har haft ork till på sistone är en liten flytt av några detaljer.

En murgruna som jag lindat ihop till trassel står i en lejonterrin. Ljusstakarna har jag köpt på Indiska för typ 100 år sedan, och på dem har jag satt glasmanschetter från loppis.




På spegeln hänger ett par grova gardintofsar intill mina räknestafvar.
De var ett verkligt lycko-fynd för mig i somras för 10kr/st!




Så skulle jag vilja tipsa om en tidning som jag faktiskt råkade köpa av misstag härom dagen.

Hus & Hem nr 3.
Den kändes verkligen inspirerande och befriande att titta i.
Så skönt med lite blandning, efter alla "lantliga/franska" magasin jag glott i på sistone, och dessutom blivit lite besviken på.
Här fanns färger och mönster blandat med ljus. Skönt och välbehövligt tycker jag!


Avslutar även detta inlägg med en liten bild på våran Britta, som i lördags flyttade hem till oss.
Hon är ännu mer underbar än jag hade kunnat föreställa mig.
Så snäll, gosig och duktig på alla sätt.
En riktig liten pärla att älska.

Vacker är vad hon är.


Nu vill jag att ni sköter om er ordentligt, så ses vi snart! (Hoppas jag!)

Kram
Hanna

P.s I morse frågade Gubben: "Är det idag det är internationella vaginadagen?"
Ja, vad ska man säga...

18 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

haha vilken härlig kommentar från gubben din ;o), och åh vad härligt att kunna sitta ute i vårsolen och röka lite, herregud dte är 10 år sedan jag tog mitt sista bloss 1/5, visste att jag skulle köra upp den 16/6 och sparade två tills den dagen men jag tog dem aldrig men fortfarande kan jag sakna det....
Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

rosenskära sa...

HAHAHAHA, han är för rolig din göbbe! Mycket bra kommentar , det är ju egentligen av de få skillnaderna som finns - vi har, de har inte! Som vanligt liksom;-)

A propå sådana saker hörde ajg härom dagen att det inte längre heter mödomshinna, det heter - håll i dig nu - slidkrans, *moahahahahaha*!

Lena

hemma hos lilla mej sa...

Hihihi ,han är rolig din man.Tänk när man kan sitta ute och fika och ta en go cigg.UNDERBARt.Önskar dej en skön kväll varmkram Rita ♥

Hagbacken sa...

Men Ragge då!!! hihi

Vad fin hon är Britta, Måste komma SNART å se IRL :)

Räknestafvarna är ju skitfula ;)

Vita rosor och förgätmigej sa...

Supersöt vovve ni har skaffat er! Jag blir sååå sugen på en till när jag ser den... *hihi*
Kram/ Anna

(eddas) sa...

Flotte de regnestavene.....et kupp:)
Og takk for tips om bladet...det skal jeg se etter:)
ha en flott dag
eddaKlemmer

Annas skattkammare sa...

Jag bara älskar dina räknestavar- åhh vilken lycka det vore att hitta sådana! trist med magsjuka men skönt att det är på bättrningsvägen nu. Visst är det skönt att våren är på g! Det känns i luften nu!
Kram /Anna

Annas skattkammare sa...

PS. Britta var helt ljuvlig!!

Unknown sa...

Vilken söt valp!
Vad är det för ras???
Vi fick hem en liten Tindra i början av januari (schäfer).
Men usch för sjukdomar säger jag..haft influensa i 5 veckor,men nu börjar jag piggna till.
Krya på dej/ Sari

Tanjis sa...

Åh, gud! Jag har glömt bort att de är så söta de där små liven!
Deras baby-ålder går ju så himla fort så man kommer knappast ihåg att de har varit så små och söta.

Anonym sa...

Hej! Håller med dig om Hus o Hem. Hade faktiskt övergivit den tidningen sedan ca ett år tillbaka då jag tyckte den blev alltför "modern". Men bläddrar iallafall i dem lite i affären när den kommer ut. Köpte den faktiskt förra gången, och igen igår. Flera fina hem! Och, än en gång, tack för din blogg. tittar alltid in hit när jag inredningsbloggar! Sitta ute, vårsol och takdropp =ljuvligt. Och även om jag låter bli pinnarna så har jag andra laster som är onyttiga på andra sätt! Varför blir jag inte beroende av dagliga promenader eller gympass, eller får kraftiga sug efter att städa, eller blir helt nipprig efter morötter istället? MVH Nellie

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men Britta, vilken helt underbart bedårande varelse, jag dööör! Gud så söt, man vill ju bara äta upp henne, blir det inte till att damma av en gammal babysele och ha henne på magen: ) Otroligt fin var hon!

Läckra gamla räknestavar och ja, jag kan hålla med dig, man blir lite blasé av allt vitt och blir så glad av att se lite färg och annorlunda ting! Mari.

Sally och jag sa...

Britta är bara så söt! Finns det något så hjärtknipande som hundvalpar? Jag tror faktiskt inte det...men jag är nog inte helt objektiv i frågan...:)

Hälsningar från
Jag med hunden Sally

Annki sa...

Vad roligt att lasa att ni trivs med henne (: Saknar alla busar harhemma (: Ha det bra!

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Hahaha, din gubbe kan han. Min mä....han köpte en ny tvättkorg till mig.....
Attans för blosset men man är ju bara människa. Ta det med ro och nya tag när du är stark och redo igen. Åhhhh Britta.....jag vill gosa :)
Hoppas ni mår bättre i magarna snart :((
Kram, Nina

Erika sa...

Åååh en så söt familjemedlem ni har inföskaffat...Riktigt så där valpbusig och jag är sötas i världen utsrålning...tihi....Det är ju bara så mysigt med hundvalpar :O
"Tyvärr" så har vår valp nu blivit stor :)

Aja nu går vi mot varmare tider och visst är väl det hur fantastiskt underbart som helst! :)

Soliga Kramar
-Erika-

Rut och Signe sa...

Oj vilken sötnos! Hunden alltså.... Det värsta är att valptiden går i rasande fart och man måste verkligen ta tillvara tiden så gott det går. Vår tik är ett och halvt år och löper för sin andra gång. Nu märker man verkligen hur lugnet lägger sig över henne och valpstadiet försvinner bort. Lycka till med nya familjemedlemmen! Marie

Lena sa...

Det var en riktigt söt valp. Då har ni fullt upp kan jag tänka.