01 februari 2009

Inspiration, och tips om en underbar butik!

Hej Vänner!

Nej, det blev inte färdigstädat den här helgen heller.
Men, det blev lite tid till det underbara Jeanne d´Arc Living-magasinet, och det gjorde vårat hem gott kan jag lova!

Den gav mig massvis med inspiration, och fick mig att se på flera av mina gamla saker med helt nya ögon.

Inspirationen gav också lust till lite ommöblering.
Och med min kära gubbes hjälp fick tre skåp/skänkar byta rum. (Helt utan klagomål, och dessutom så blev det gjort direkt när jag sagt vad jag ville ha gjort. Det gav honom ett stort plus i kanten!)
Under en längre tid har jag retat mig på skänken som stog i vardagsrummet, under spegeln. Så den fick helt enkelt flytta in i sovrummet, och skåpet därifrån till hallen. Och då, såklart, (nu f.d) hallskåpet hamnade under spegeln i vardagsrummet.


Det gjorde mig verkligen nöjd! Det här skruttiga skåpet är mitt favoritskåp här hemma, och det känns helt rätt på sin nya plats.


Skåpet ska inte målas om. Jag är jätteförtjust i färgen, och hur det är slitet och nött.
Karmstolen bredvid är ett omgjort loppisfynd. Före- och efterbilder kommer när klädseln är på plats.


En gammal lampa med hemmasydd lampkjol blev som ny efter flytten till skåpet, och tillsammans med min blåa madonna och en blå pärlhyacint känns det härligt vårigt!



På andra änden av skänken står den fina kransen som jag fick av Gubben i julklapp. Tillsammans med en supersöt vingljusstake som jag införskaffade i lördags.



Å vad den är söt!!!


Den kommer från en jättesöt butik som ligger i Romme här i Borlänge.
Ide´A heter den, och jag kan rekommendera er alla ett besök där!
Mycket fint för hemmet, i form av allt från mindre detaljer till möbler.
(Väggljusstaken i det förra inlägget kommer faktiskt också därifrån.)
Så har ni inte gjort ett besök där, så måste ni göra det! Ni kommer inte att bli besvikna.
De har även en hemsida;

http://www.ide-a.se/, där ni även kan beställa saker över nätet!


Nu blir det soffan med Jeanne d´Arc-magasinet igen. Men jag hoppas inte på för mycket mys den här gången...

Sköt om er Alla, och ha en härlig början på veckan!

Kram
Hanna

25 kommentarer:

Lina sa...

Fint du har! Kanske ska köpa det där magasinet jag också, har hört många som gillat det.../Lina

Weißer Vintagezauber sa...

Hallo,ohhhhhh so beautiful pictures,lovley greats from,Elke :o)

Hemmalycka sa...

Oj vad du har fixat, och fint blev det oxå. Min make gillar inte när jag läser inredningstidningar. Han tycker jag får så mycket idéer då och ofta innebär det att han måste hjälpa till :)
Kram Åsa

Lilla huset på prärien sa...

Ah så fint Hanna! Jag gillar också ditt skåp jättemycket! Suuuuperfint - allt :)

Själv har jag inte läst det där magasinet ännu... har inte hittat någon butik här i närheten som har tagit in den tyvärr :( Får nog ligga på och se till att de gör det till nästa gång...

Nu är jag såååå trött. Har varit vaken sedan 4 i morse.

Kram J

Det vita dårhuset sa...

Hallo i stugan!
Tack för tipset! Älskar nätbutiker=)
Kramen

Jenny Oak Fae sa...

Så fina saker, och ditt skåp är verkligen vackert..!

: )

Ha en fin vecka!

KRAM, Jenny

<3

K sa...

Halloooo igen ;D Instämmer helt, d var såå kul att träffa er, d måste göras om snart!!!Ni va precis lika gulliga som ni verka ;D kändes redan som man kände er ju!
Skåpet är jättefint, tur man har de där gubarna ibland...hehe som nar d vankas ommöblering tex haha
söööötpöööt stake, sån vill jag me ha !
Ha en fortsatt trevlig söndagskväll kramis/K

Marie sa...

Hej Hanna!

Ditt skåp är helt underbart, skulle heller aldrig ha målat om det. Så fint du har dekorerat det!
Visst blir man inspirerad av det vackra magasinet, underbara bilder!

Ha en bra vecka min vän!
Kram Marie

Jessica sa...

Hej,
vad fint du har det! Skåpet är jättefint! Härligt med tidningar som ger lite inspiration,

Kram
Jessica

LOPPISLIV sa...

Ohhh vilken vacker bild på din skänk. Blev jättefint med omöblering ju. Ja den tidningen är helt underbar med massor av inspiration. Ha det gott / Paula

Ullis/Leva på landet sa...

De ljusstaken skulle gärna få flytta hem till mig också. Så snygg. Det var vekligen kul att träffas idag. Tiden gick så fort. Men den gör ju det när man har trevligt. Får vänta med spänning några dagar till innan jag får läsa tidningen jag också

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

me and alice sa...

Hej Hanna!
Åh vad länge sedan jag var hos dig!
Har haft tokmycket at göra. Har mest bara haft en stund över att slänga in ett inlägg, men inte hunnit med att surfa runt...
Vad fint du gjort! Den där grå skänken är så himla fin!!!
Förresten ett jättegrattis i efterskott till dig!!! Kramarna får du när vi ses nästa gång!!
Hoppas det går bra med den lilla vovvsingen...
kran Susanne

Vitt och nött sa...

ditt skåp är helt fantastiskt fint! å va fint du gjort på skåpet!

hoppas helgen varit bra!
kram ellen

FåFängans Hem sa...

Åh så fint du har fixat under helgen!

Vad skönt att gubben inte klaga när det skulle möbleras om hiih, dom brukar ju göra det ;)

underbar krona du hade fått och superfin vingljustake! tack för tipset om butiken! Ska genast ta mig en kik på deras hemsida!

ha det så bra kram kram Anna panna

Solsjö - Under en vind sa...

Vad fint du fixat och ändrat om! Jag har också ägnat helgen åt att ändra, mest är det småsaker som tagits bort, tagits fram, bytt plats, flyttats runt osv...men i hallen fick en byråp och ett bord byta vägg med varann...idag fortsätter jag nog en del eftersom dagen står för vab....sonens feber och hosta hänger i så vi får stanna hemma...

Ha en ny bra vecka! Kram!

Lisa Andersson sa...

guuud så fint du har det där hemma!! jag är såå avis!!

My Lovely Things sa...

Va härligt Hanna när maken hjälpte till med att förendra bara så där..
min man åkte precis iväg för att köp panel till köket..

så fint du har piffat det..jag gillar verkligen din skänk..den är så otroligt fin..
Ja, magasinet gav verkligne en massa inspiration..
ha det så bra..
kram anna

K sa...

Hej jooo nok är vi lite släkt nuda ;D hihi kramis/K

Lisa Marklund sa...

Så vacker kransen och vingljustaken är :-) sån vill jag också ha
Kram Lisa

Hagbacken sa...

NU finns det text...råkade publicera INNAN....stressad, du jäktade på mig så...:P

H A N N A S - F O R M sa...

ALLTID lika härligt att besöka dig...så fiiiint du har det...tack för tipset om butiken, skall besökas!

KRAM
Hanna

Millygarden sa...

Åh jag gilllar ditt skruttiga gamla skåp..jättefint! jag visst är den tidningen super! Har bläddrat många, många gånger i den! Ser något nytt varje gång!


Ha en bra vecka!
Kram Marina

C De-sign sa...

Så härligt när man får lite inspiration.... fint du har det och jag kan förstå att du tycker om skänken! Önskar dig en bra start på den nya månaden! Kram fr C

Anonym sa...

Gå in och få inspiration i vår webbshop.

www.daisydapper.com

Hälsningar
Daisy dapper

hemtrevnad marie sa...

Å, den skänken var ju otroligt fin!!
Precis så nött som den ska vara!!!
Visst gav magasinet inspiration...satt precis och kollade lite i det förut igen...söker inspiration till rullgardiner i linnefärg som ska målas till äldste sonen....tror jag vet vart åt det barkar...
Den lilla ljusstaken var såå fin!
ha en bra vecka!
kram