28 maj 2011

Min rufsiga plätt och vårat nya hus...

Heeeeej!

Hur är det med er?
Har ni haft en härlig dag ute bland alla loppisar?

Själv får jag så fint avstå från allt sådant innan vi flyttat klart.
Men det känns faktiskt inte så illa.
Känner mig liksom lite mättad på saker för tillfället.

Idag visar jag er min nya plättar i luften.
Den är heeelt otrolig tycker jag!
Stor och härligt busigt rufsig... Precis som de ska vara tycker jag.

Den står på min favoritskänk i vårat vardagsrum, i en väldigt tung urna som jag såklart fyndat på loppis. Men det var faktiskt ett år sedan nu!  ;)


Intill står en söt Madonna. Jag är inte så mycket för sådant, men just den här är speciell tycker jag.
Äldre och sliten "på riktigt".


Här hemma ligger Inez och är sjuk.
Hon fick komma hem tidigt från skolan igår, och låg och kräktes hela dagen lång. Tur nog så har den biten gett sig nu, men nu är hon så svag att hon inte ens orkar gå till toaletten själv.
Hög feber har hon också, som inte ger sig av alvedon.
Stackars lilla stumpan, jag lider med henne. Samtidigt som jag själviskt tänker att JAG inte vill ha samma åkomma.
På onsdag är det nämligen dags för den stora husvisningen. Och det finns fortfarande en del att göra, så att säga...


Tänkte också passa på att visa er vårat nya hus... Vårat hus ute i ingenstans, med skog på tre sidor om huset... Huset som jag drömt om. Läget som jag drömt om...

Jag har tyvärr ingen riktig bild, utan visar er en vinterbild som finns på våra köpepapper.
Vi har nämligen skrivit på kontraktet... Underbart!!!!


Jag längtar efter att få göra det till vårat. Kommer att bli så himla fint!!!

Förhoppningsvis hörs vi snart här igen. I värsta fall så blir det bara med en länk till min nya blogg. För snart bor vi inte längre i ett stort grått hus.

Stor kram
Hanna

6 kommentarer:

Tinas bo sa...

Grattis till det nya huset!
och vad spännande... :)
Fast jag skulle nog inte vilja bo så avsides... är en liten fegis... hihi

Skulle oxå vilja ha "plättar i luften", men här har jag alfrig hittat några... snyft

Ha en fin lördag

Kram Tina

Änglarum sa...

Hej! hittade till dig av en slump!Kommer att fortsätta titta in till dig,med spänning på det nya huset,som tar form av egen prägel :) lycka till< kramiz Jessica

Lilla huset på prärien sa...

Så fint Hanna! Det kommer att bli toppen tror jag. Attans så spännande att få fixa till ett helt nytt hus :)

Kram Jenny

"Hemmet är min vrå" sa...

Jätte fin stor kruka du har fyndat, kul att hitta nåt så fint på loppis. Lycka till med husvisningen och det nya huset. Nu har jag fixat lampan jag köpte av dig på loppis. Ha det bra kram Mimmi

Emelie sa...

Vilket underbart hus ni har!!

Jag & familjen ser mycket fram emot budgivningen på tisdag :)

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Emelie!

Jasså, har du varit här på visningen? :)
Kul, men har iiiingen aning om vem DU är! Kanske ses när kontraktet skrivs då? ;)

Ha det gott!
Hanna