30 december 2007

Nyårslöften


En bild på min ´ljusstake´ som jag visat förut,här med min sista julblomma.





Hej på er!

Hoppas att ni har det bra!

Har funderat lite på det här med nyårslöften.

Jag brukar inte ge några längre, eftersom jag aldrig hållt något.

Men i år försöker jag med lite enklare löften:

1: Jag ska fortsätta med att inte röka.
(Har varit fri i över ett år nu, och jag mår tusen gånger bättre. Men suget finns och attackerar mig när jag minst anar det. Ska fortsätta stå emot.)

2: Ska försöka att varva ner mer.
(Tex inte stressa upp mig i onödan, försöka sitta stilla vid matbordet och inte kuta runt och serva alla andra så att min mat alltid blir kall eller åker ner i magen så gott som otuggad..., samt att koncentrera mig på det jag gör precis NU och inte ligga steget före i hjärnan hela tiden. -Ibland när jag läser godnattsagan för min lilla dotter så läser jag men tänker på annat. Trist men sant.)

3: Ska låta barnen ta mer ansvar i hemmet. Och lita på deras förmåga.
(De kan mer än jag låter dem göra. Jag är inte en dålig mamma bara för att de får diska, hänga lite tvätt eller dammsuga. Tvärtemot så tror jag att det är bra för dem. Så får jag även lära mig att inte vara för pedant...)


Jag tror att det får räcka så. Ska inte ta mig vatten över huvudet...

Vad tycker ni?
Kommentera gärna, är lite nyfiken på hur Ni ställer er till punkt 2 och 3 tex.

Sköt om er!
Kram Hanna


Här är en bild på mitt gamla leksakssskåp som jag nämnt tidigare. Jag har det i vardagsrummet fullproppat med ljusstakar och ljus.

Inga kommentarer: