23 december 2008

En riktigt GOD JUL önskar jag er alla!







Här hemma blommar amaryllisarna ikapp med varandra, och de små söta bordsgranarna mår kanon trots att de spenderat mer än tre veckor inomhus.
Värre är det med den stora pyntade julgranen som barrar värre än det värsta jag någonsinn sett.
Så går det när man köper av försäljare utanför någon butik för några hundra kronor.
Jag får väl spendera julaftonen sittandes med dammsugaren under julgranen.
Allt för att få det så där riktigt perfekt och snyggt på vad i alla fall jag tycker är årets härligaste dag!



Så ännu en gång; GOD JUL alla ni underbara bloggvänner!
Hoppas att ni får det riktigt mysigt tillsammans med dem ni tycker mest om!

Vi ses under mellandagarna!

Stora kramar
Hanna

28 kommentarer:

Hagbacken sa...

God Jul till dig med, din "gamla skata" ;)

Hoppas du får MÅNGA paket...*s*

Hem och Lycka sa...

God jul! Vacker bild!

kram

Anonym sa...

God Jul!
Då behöver jag inte känna mig ensam imorgon när jag sitter med dammsugaren i högsta hugg under granen...skönt att veta att det finns fler ;-) Närå, det är så tråkigt! Vi köpte vår gran utanför Maxi och den har barrat ända sedan vi tog in den. Det räcker med att man sneglar på den så fäller den några barr. Vi har lagt våra klappar under granen så jag har börjat fasa redan nu inför när vi ska ha julklappsutdelningen och man råkar komma åt nån gren... den står nog där som en "svensk nakengran" när vi är klara...

Hoppas ni får en riktigt skön jul!
Kram
// Nilla

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Nilla!

Så ni köpte eran utanför Maxi.. Vi köpte vid Pk´s. har svurit över det, och sagt att vi borde köpt vid Maxi iställeet. Men skönt och höra att det inte var bättre där då.. Fast trist för er.
varje gång Gustav går och gungar p åkulorna så flyger det barr över halva vardagsrummet. Grrrr.......
man kan ju bli sur för mindre.

Önskar dig och de dina en riktigt härlig jul!
Kram Hanna

Jenny Oak Fae sa...

Vacker bild..!

Min gran barrar också, och dricker kopiöst mycket vatten...

GOD JUL!!!

Julkram från Jenny

<3

White Season sa...

SÅ vackra bilder...så fint med snön som sirar ner :-)
En riktig GOD JUL önskar jag dig och dina kära, många kramar Malin

Ullis/Leva på landet sa...

Här barrar också granen men det beror på att någon river ur dekorationen, *s*

Vill önska dig

♥♥♥ GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ♥♥♥
KRAMAR ULLIS

Lilla huset på prärien sa...

Hej Hanna!! Tusen, tusen, tusen TACK! Jag kan inte tacka dig nog känns det som *ler* Guuud så glad jag blev - vilken överraskning och vilken fantastisk present! *rodnar* Du är verkligen en fantastisk vän tycker jag - är så glad att jag lyckades träffa dig i denna konstiga (blogg)världen.

Stor JULKRAM till dig! / Jenny

Anneli sa...

GOD JUL OCH MÅNGA KRAMAR/ANNELIE

Anonym sa...

Hej!
Min plastgran barrar också!
En lugn och fridfull jul, önskar jag dig!
Hulda

Viveka i Bläckhornet sa...

vill önska dig en riktigt fin jul.

Kramar Viveka

C De-sign sa...

Jag köpte en "kungsgran" och den barrar inte alls.. men det blir ju jul ändå! Jag önskar dig en Riktigt Fin Jul!!!! Varm Jul-Kram fr C

Leamarlené sa...

Önskar dig en riktigt God Jul...ta vara på dig och njut av varje stund julen kan ge.

Kram, Marlene

Marie sa...

Hej Hanna!

Önskar dig och din familj en riktigt God Jul!

Många kramar
Marie

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Hejsan!
Härlig blogg du har! Gillar speciellt dina nya auktionsfynd och rubriken; våga vägra vitt (fast jag också älskar vitt!).
Varmkram från
Lydias Gröna Fingrar

Hemmalycka sa...

GOD JUL önskar jag dig.
Kram
Åsa

My home is my Castle sa...

Innom en liten tur for å ønske deg og dine en riktig God Jul :)

Juleklem,Kari

rosenskära sa...

En riktigt God Jul vill jag önska en kär bloggvän, hoppas du får allt du önskar dig!

Varm julkram/Lena

Hanna & Hugo sa...

Hej...
Vill bara önska dig & din familj en underbar God Jul...
Många kramar Maria

MiaMaria sa...

Önskar dig en fröjdefull jul............
MiaMaria

Britt sa...

god jul och stora kramar

Britt

Millygarden sa...

Hej Hanna!
Hoppas du haft en bra julafton!

Vill önska dig och familjen en riktig God jul!
Kram Marina

gamla skolan sa...

Vilka vackra bilder ! Önskar dig en riktigt god och fröjdefull jul . Kram Susanne / den gamla skolan

kardemumma sa...

Ha en underbar julhelg och njut!
Jag ska käka massor med julgodis i alla fall :)
Julkramar C

annaslantliv sa...

Hej där!

Hoppas att ni haft en härlig julafton och att resten av året fortsätter i samma stil.

Här barras det flitigt med, varje år samma sak, och varje år säger jag att jag ska hugga själv nästa år men så blir jag frälst av de täta vackra granarna och slår till...

Jag har en liten paus för mig själv nu och då ska jag passa på att uppdatera mig i alla bloggar.
Och få ÄNNU mer julstämmning

Massor av kramar
Anna

Anonym sa...

Hej hej!

Hoppas ni haft en riktigt god jul nu, det har vi haft. Ja bror min han är väl inte hemma alltför ofta.. =) Och jag vill inte att du ska behöva gå dit i onödan mer eller skicka paketet på posten. Om du verkligen tycker det är ok så kan jag titta förbi, nu när jag vet att du bor på nr 50, då jag har vägarna förbi. Eller har ni öppet på loppiset nu på lördag? I så fall kommer jag förbi där. Jag skulle ändå varit dit, de va så länge sen.
Ha de bra, Kram!

Hellen sa...

Typiskt det där med granen. Jag hade en sån för något år sedan. När jag tog ut den alldeles efter jul så låg ALLA barr kvar på golvet :) Jag kunde inte annat än skratta åt eländet. I år har vi bara en liiten gran. Känns ganska bra även om min snälla lillebror påpekade på julaftonen. "Var har du fått tag på den där Tjernobylgranen".
Önskar dig en god fortsättning på julhelgen.
Kram Helen

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh det är aldrig roligt när granen barrar. Men dammsugaren är ens bästa vän då. Ha en fortsatt mysig julhelg.
Kramis Tess