19 december 2008

Nu är granen klädd


Tusen tack för alla goa kommentarer, och vad roligt att så många nya människor hittat hit!
Häftigt att så många vill vara med i utlottningen också, men nu lär jag nog hitta på något annat än handskrivna lotter med era namn på...


Igår kväll var det alltså dags att klä årets gran.
Stor och rund, ja nästan perfekt skulle jag kunna kalla den.
Den var så vacker när den stog där med enbart belysningen på.
(Nyinköpt belysning som funkar perfekt och inte ger några aggressioner alls.)

Att klä den gick faktiskt över förväntan.
Sonen drog väl bara av kulor en så där tjugo gånger ungefär. Och ingen fara med att de kastades runt som bollar heller, vi har faktiskt nästan bara barnvänliga kulor i granen. Inte för att jag är en plastfantast precis, men det finns faktiskt en del som är riktigt fina och de andra ser ju i alla fall okej ut på håll.

Barnen var riktigt nöjda med resultatet. Och det är väl det viktigaste(?).
Men själv känner jag att det blev alldeles för mycket.


Det hade varit sååå vackert om den hade fått behålla mer av den gröna känslan.
Men, men. Jag kan ju knappast gå och ta av pyntet de satt upp (även om jag tidigare år har flyttat om kulorna efter barnen för att få det helt rätt. Pinsamt men sant.).
Jag får nog trolla bort lite när jag klär av den istället.


Sådana här dekorationer tycker jag väldigt mycket om i alla fall.
Smällkaramellerna och pärlhängena är julpyssel som vi gjorde förra året.



Änglavingarna köpte vi på Panduro förra året, och därifrån kommer även pärlorna till hängena.



Jag hittade några sådana här hästar på loppis, och bara älskar dem.


I övrigt så ligger alla mina fina gamla och nya glaskulor i skålar, eller hänger på platser som är betydligt säkrare än granen.

Det är ju ganska fint det också!


Jag önskar er alla en mysig helg, och en fin fjärde advent!

Själv hoppas jag på lite kyla så att snön slutar smälta.
Och så måste jag också säga att jag redan har varvat ner.
Nu är granen på plats och den mesta maten är inköpt, och klapparna klara.
Bara att lägga sig på soffan och slappa med en chokladask! ...I wish...


På återseende!
Kramis
Hanna


P.s Ni kan fortfarande vara med i utlottningen om ni vill det!

36 kommentarer:

Vita hjärtan sa...

Hej!

Granen blev jättefin tycker jag! Så fina vita kulor du har i skålen, jag som letat efter vita kulor, var hittade du dessa???

Kram Annemari

LantlivsAnette sa...

Åhhh himmel vilken underbart vacker gran...så fin !!
vad skönt att du nu kan varva ner o ta det lungt..
Jag tror att jag ska handla mat i morron...och några klappar, sen är det klart..
ha en fin helg du också
Kraam Anette

Hagbacken sa...

Granen blev suveränt fin Hanna! Åh vad jag önskar att även jag kunde ha en ÄKTA gran, de är ju såå vackra!!

Kram på dig, ring gärna sen igen!!

My Lovely Things sa...

åh så fin din gran är..
ljuvligt fint pynt..

såna där vita fåglar har jag köpt med..
får verkligen säga att du har fått tag på en jätte vacker gran..
ha det så bra...

kram anna

Solsjö - Under en vind sa...

Vad fin granen blev!! Tycker att den blev bra trots små barnahänders medhjälp, allt hänger utspritt (finns ju risk annars att allt är på samma sida av granen...) och färgvalet gillar jag!

Önskar nu dig och din familj en riktigt skön och avkopplande julhelg!

Kramar!

Veronica sa...

Jag tycker granen blev fin!!!!

Kram Veronica

Lilla huset på prärien sa...

Den är jättefin din gran Hanna! Jag gillar när det är stora granar med massor av pynt... ett arv från tiden då jag bodde i Usa :)

Min gran blev i år inte så himla fyllig så därför passade det sig inte alls med massor av pynt. Det blev ganska så lite faktiskt. Men ljusslingan har gått sönder nu lagom till julafton €"€%&"€"!

Kul att du fick ditt lilla paket :)

Kram Jenny

Skatan sa...

VIlken gran! Vår är liten, liten och späd i jämförelse :)

Önskar en skön kväll!

Kram,

Anna.

Jenny Oak Fae sa...

Vilken VACKER gran!!!

: )

Önskar dig en fin helg!

Kram, Jenny

<3

Lotta sa...

Hej,
tycker som så många andra att din gran blev jättefin.
Ha en trevlig helg.
hälsn. Lotta

Malin sa...

Hej!
Jättefin gran! Jag skulle också vilja ha lite smällkarameller =) Vår gran har nu stått inne i 3 veckor tror jag och den är officiellt död :( Så den ska kastas ut och så får det nog bli plastgranen resten av jul, även om jag inte gillar plastgranar.
Dom där vita kulorna är så vackra!
Kramar Malin

Britt sa...

Hej! jag tycker granen blev underbar! Mysigt när barnen är med och det blir mycket pynt. Om några år när barnen är större står du där och pyntar ensam och då saknar du just det där... :-)

Var har du fått tag i de vita kulorna?

Britt

Ullis/Leva på landet sa...

Din gran blev jättefin. Så härligt med bara vitt och silver. Har köpt precis likadana vingar när jag var på Panduro idag. Sådana vita kulor har jag vunnit. Skulle vilja ha fler. Var har du hittat dem?

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej Hannis!!
vilken präktig fin gran med sååå mycke fint i förstår att ni är glada och nöjda... Fint pynt du hittat på loppis också och don vita glaskulorna har jag norpat åt mig många.....

åhhh va glad jag blir när man e så go som du och verkligen hjälper en med sitt soffköp... De är ju ändå den näst viktigaste efter sängen, jag menar att den är skön och att man spenderar många timmar i den... Nej nej jag får nästan aldrig chans att vila i soffan men den kan ju ändå va snygg... hi hi..

Jag har tagit de lite lugnt man kan inte köra på som att inget har hänt, separation för mycke jobb för lite egen tid... Och tankar om vad man vill göra när man blir lite större... Men jag kikar hela tiden runt...

Jag vill passa på och önska dig och familjen en riktigt god jul och gott nytt år...
STOR KRRAAAMM

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Vilken pampig gran :) Jättefin tycker jag :) Trevlig helg. Vänligen Johanna

Smultronstället sa...

ÅÅÅÅ Hanna vilken fiiin gran :-D
Vår e väl fin i modellen men jag har inte fått pynta den alls..minsta tjejen har hängt i sina Frölunda kulor..hm..jaja..om några år får jag väl bestämma själv då :-)

Du e väl värd den där choklad asken efter allt jobb du lagt ner på målning av möbler och pyntning av hus, du e helt otrolig :-)
Vilkem julstämning.

Kramar M

Millygarden sa...

Åh vilken vacker gran jättefin! Vi får se hur vår gran blir i år... som sagt lilla Magda kommer mog hänga in den och plocka kulor!!
Så dom fina glaskulorna får nog ligga i skål här med!


Trevlig fjärde advent!
Kram Marina

Millygarden sa...

Åh vilken vacker gran jättefin! Vi får se hur vår gran blir i år... som sagt lilla Magda kommer mog hänga in den och plocka kulor!!
Så dom fina glaskulorna får nog ligga i skål här med!


Trevlig fjärde advent!
Kram Marina

C De-sign sa...

Så fin granen blev! Det blir verkligen "julefrid" i huset med granen klädd, jag klädde min igår kväll! Nu återstår "ett och annat" att pyssla med! Ha en fin fjärde advent! Kram fr C

Jojo sa...

Underbar gran!

Själv hoppas jag bara att orken ska infinna sig så jag orkar städa och ens ta fram min plastgran..

Har du lite ork och julkänsla till övers så kan du ju skicka den hittåt =)

Vilka fina kulor du hade i skålen..

Ha en fin helg!
Kram Jojo

hemtrevnad marie sa...

Jättefin gran!!
Här är guben ute i skrivande stund och tar en gran,,hoppas jag....
Kulorna i skålen var jättefina!!
Ha det gott med chokladasken;)!
kramis

Ann-Catrin sa...

Hej goa Hanna!!

Vilken gran säger jag.. så himla fin.. men jag kan förstå du inte hänger upp dina vita fina kulor.

Som vanligt är det en ren fröjd att kika in till dig!!
Stor stor kram
Ann-Catrin

Fru Bes Blogg sa...

åh herregud vilken gran!!! helt underbar! Jag passar väl på att vara med i tävlingen när jag ändå hittade hit!

//Fina

oumberligating sa...

Fin gran du har! Undrar om det är några som bloggar i dessa bråda jultider mvh från Peter Olofsson!
Har två bloggar dels den här och en om fysisk smärta, www.jernsaxen.blogspot.com titta gärna in på dem när du har tid.

Hanna sa...

Granen va ju jättefin :)
Ja, om barnen hade fått bestämma här hemma, så hade man nog inte ens sett granen under allt pynt :D

Ha en skön kväll!
Kram Hanna

Interiörboden sa...

Åhh, vilken underbar gran!! Den var ju jätte fin och med allt pynt ni har, det var jätte, jätte fint!!

Ha en bra kväll!
Kram Sandra

Anonym sa...

Hi hi! jag erkänner mej skyldig till precis samma sak: att flytta om lite, sen barnen gått och lagt sig...
I år ska jag sortera igenom pyntet innan jag tar fram kartongen, så att jag åtminstone kan välja lite vad vi hänger upp!
Men mina barn är så stora, så det ska nog funka bra...?

kram ingela

Mittljuvaskafferi sa...

Vilken jättefin gran! mysig blogg hit kommer jag gärna igen.
God Jul på dig!
Mvh Birgitta

me and alice sa...

Hej Hanna!
Ha, ha, ja du vi har nog alla gjort likadant nån gång. Alltså flyttat om pyntet i granen...
I år fick barnen bestämma helt själva. Det blev jättefint, men nu är dom ju stora också...
Er gran är underbar!!!
Ha en trevlig advent. Här har vi legat på sofflocket hela dan... Såå skönt!
Kram Susanne

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Granen blev ju fin fin!!!
Haha jag bävar redan för den dag då barnen ska dekorera granen med allt sitt skol-julgranspynt hihi :D

Ha en mysig 4:e advent!

Kraaam Benita

irma´s uthus sa...

Hej Hanna!
Vilken fin blog du har, skrattade gott åt din sons kommentar om att måla badborsten vit. Risken är stor:-) titta gärna in i mitt lilla uthus.
Irene

K sa...

Såklart man vill va med på UTLOTTNING såhär i sista timman...nu hade jag tuuuur ;D
Pösspöss /K

Smultronlycka sa...

Hej!Riktigt underbar sagogran du har :) En jättefin blogg ocksaå!God jul /Anna

Anonym sa...

Åh en så härlig gran! Blev nästan lyrisk över dina pärlhängen - så enkelt men så vackert! Får nog inventera pärllådan och mormors gamla halsband.
God jul!
Kram Ann

Myownhome sa...

Jag tyckte din gran såg helt underbar ut! :)

Hoppas du får en härlig jul!
Kram //Johanna

http://www.myownhome.blogg.se

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken jättefin gran!
En riktigt God Jul önskar jag dig!
Kram
Marie