11 december 2008

Jag vågar vägra vitfärgen!

Hej goa vänner!


Tusen tack för alla härliga kommentarer! Det värmer varje gång ni skickar en hälsning ska ni veta.
Jag vill också passa på att be om ursäkt för att jag själv varit usel på att lämna spår efter mig på sistone (ja, lite som vanligt...).
Gubben har jobbat "fel bloggskift", så det har varit fullt ös - medvetslös, mest hela tiden känns det som.

Nu kan ni som inte vill läsa om barnsjukdomar scrolla ner ett stycke i texten!

Lillstumpan har varit hemma hela veckan som gått.
Ännu en öroninflammation med penicillinbehandling som följd.
Det enda positiva den här gången var att läkaren som vi fick träffa tog detta på mer allvar än tidigare läkare gjort, och sa att hon bör få rör insatta samtidigt som de tar ut hennes polyper (något som vi väntat på ett tag nu). Han sa även att det troligen påverkat hennes hörsel negativt- vilket bidragit till att hennes tal inte utvecklats ordentligt.
Sååå himla skönt att en läkare äntligen sa dessa ord.
Jag har blivit avspisad många gånger när jag tagit upp att hon inte pratar så tydligt. "Vänta, vänta, inget att oroa sig för-det kommer! är vad jag har fått höra i ett par år nu. Men jag har aldrig kännt mig övertygad om det.
Men nu känner jag mig hoppfull igen.


I söndags eftermiddag spenderade jag några lugna och njutbara timmar på auktion.
På visningen hade jag sett ut ett par möbler som jag kände mycket starkt för.
Svettningar och hjärtklappningar blev det, och även darr efter budgivningarna. Som jag vann. Båda två.


Det här underbara skrivbordet gick bara inte att motstå. (Ursäkta den mörka bilden.)




Här är en mer rättvis bild färgmässigt.
Grått och riktigt nött är det.
Jag älskar det precis som det är, fast barnen är tveksamma och har påpekat att det gamla vita är finare.
Ja, ja. Deras åsikter. Mitt blogg- och sybord, så de har ingen talan i alla fall.
Och kolla vilken tur jag hade; mamma hade en stol hemma som passade så bra färgmässigt!



När vi åkte till visningen sa jag till mamma att nu skulle jag då inte ha några fler jäkla skåp i alla fall.
Men det är ju inte värre än att man kan ändra sig.
Något som jag gjorde direkt jag kom dit. Skåpoman som jag är.

Jag kommer inte att bjuda er på någon helhetsbild av det idag.


Men en liten aning av hur det ser ut får ni nog av det här.
Samma gråa färg, och lika slitet som skrivbordet.
Jag är kär i mina nya möbler, och vågar vägra vitfärgen!


Nu passar jag på att önska er en härlig helg!
Ta väl hand om er och njuuut av den här underbara tiden före jul!

Stora kramar
Hanna


P.s Jag har skakat av mig de negativa ord jag fått höra!

35 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Jättefina saker du fyndat! Gillar också färgen (allt behöver ju inte vara vitt) :)
Kram Marie

NICOLINAS BONING sa...

UNDERBARA nya härligt ljusgråa möbler!!!
Jag förstår att du är så modig att du vägrar vitfärg;-)

Vad skönt att lillstumpan ska få hjälp nu...för att ha ont i öronen är inte roligt!
Hoppas att talet tar sig när det blir ordning på öronen,och att hon får hjälp av talpedagog om det behövs.
Det är synd att man måste stå på sig när man är orolig och påpekar det som man är bekymrad över...suck...men dom har väl inte tid att ta en på allvar alla gånger.

Kramar/Birgitta

Interiörboden sa...

Vilka vackra möbler du har köpt!! Helt underbara!! Nu är jag verkligen avundsjuk!! Vill också ha :) hihi!!

Vilken lättnad med lillstumpan!! Hoppas att allt ordnar sig snart!!

Ha det jätte bra!

Kram Sandra

Tulipa sa...

Skåpet ser alldeles underbart ut!!!
Kram Tulipa

lovefriidrott sa...

Förstår precis detta med öron barn:(
Inte kul, just idag har vi fått veta att våran 4 åring knappt hör alls:(
Polyperna ska opereras och öronen ska kollas igen efter det.Hans tal har oxå påverkats på de sätt att han låter lite babyaktig eftersom han pratar nasalt inte så konstigt:
Men nu händer det nått iallafall:)
,,,,,fina grejjer du fyndat:) och dom var jättefina i grått:)
Ha en trevlig helg
Kram sari

Lilla huset på prärien sa...

Hej kära du! ÅH vilka fina saker du har köpt!! Vilket vackert skrivbord och så snyggt skåp!! Jag vill genast hem till dig och fika så jag kan få se vart du har ställt dem :)

Du behöver INTE ha dåligt samvete för att du inte hört av dig - jag vet precis hur det är med tider. Skulle ringt dig ikväll men somnade på soffan tills det var för sent. Min minsting har haft värsta febern idag och kräkt... urjobbigt, 8 månader gammal. Så liten juh!

Men efter halva dagen repade hon sig lite och fick sova en stund. Då passade jag på att binda en ny krans till vår dörr. Det är det jag haft som mål nu flera dagar så det får jag vara nöjd över! :)

Imorgon ska jag plocka in lite ris förhoppningsvis.

Kram Jena

Liten Bod sa...

Vilka fynd du alltid gör! Jag ska nog lägga mig på pass med kikare i sommar och följa dig vart du går :)) Det är jag som har svart trenchcoat och hatt i värmen.... Skönt att du fick tag i en läkare som lyssnade, det gör sådan skillnad. Rätt vad det är sitter du här som mig och nynnar: Ingen tycker om mig.... När ungarna susar förbi på vägen ut :) Kram, Tina

Nettan sa...

Vad skönt att någon läkare äntligen tog sig till att lyssna & att ni nu får den hjälp ni såväl behöver =0).

Men du, vilket fint skrivbord du kommit över, grått & snyggt !
Tror säkert skåpet är lika underbart.

Kram Nettan

Viola sa...

Underbara nötta vackra möbler du inhandlat, det gör du rätt i att vägra vitfärgen på dessa, och vad skönt att ni kanske äntligen får hjälp med lilltjejens jobbiga öroninfl. ha en skön helg, kram

Englagård sa...

Vilka fina auktionsfynd.

Stackars lilla tjejen som har besvär med öronen, det är besvärligt både för barnet och mamman. Men om ni nu får rör insatta så blir det så mycket bättre.

Ha en fin helg
kram Karina

På min gatan i stan sa...

Det där fina bordet hade jag inte målat. Jättefint!!! :-)

Kram Martina

Lillstuga sa...

Hej!! Vilka fina möbler du hittat!! Förstår att du fastnade för dom!!
Du såg lite fundersam ut när vi träffades utanför Indiska på kupolen härom dagen. Det var mig du pratade med, ifall du inte kom på!! hihi

Ha en skön helg och en trevlig tredje advent!!
Kram Anna

Skatan sa...

Grattis till budandet! Jättefint skrivbord!! Skulle gärna inreda med just ett sådant :)

Kram!

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Heej Hanna!
Stackars lillstumpan, hoppas att de blir ordning på eländet nu då, håller tummarna =)

Jättefina inrop du gjort nu igen!!! Gillar också den där slitna gamla grå stilen, så du gör helt rätt som vägrar vitfägen här tycker jag!!

Önskar dig en mysig helg med Lucia & 3:e advent!

Kraaam från Benita

H A N N A S - F O R M sa...

ÅÅÅÅÅ, så fint skåp...här är en som ÄLSKAR slitna omålade skåp...gärna grått som dit!!!!! Du har det så vackert hemma...med massor av fina ting.

Tråkigt om du fått elaka kommentarer..varför gör folk så? Försök att skaka av dom..kanske lättare sagt än gjort..stor kram iallafall! Ha en härlig lucia!
Hanna

Tantbruns sa...

Läste i inlägget om din dotter....problem med öronen & polyperna.....har varit samma här med våran lill tjej...kan säga att det blev STOR skillnad på talet efter att dom tog bort polyper+ mandlarna...dess värre e det med öronen som är återkommande hela tiden så det är nog risk för att det blir rör där med om det ska sluta någon gång!
Men stå på dig så ska du se att det fixar sig:-)
Ha det gott kramar A!

Ullis/Leva på landet sa...

Men vilka härliga möbeler du har köpt. Gillar den gråa färgen och har bestämt mig för att våra köksmöbler kommer att bli gråa. det går till och med mannen med på. Vilken otur din dotter har med sina öron. Tur det var att ni fick träffa en så bra läkare denna gång.
Har en tävling på gång inne hos mig.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Britt sa...

Skrivbordet är helt perfekt! Jag tycker det gråa är jättesnyggt.
Köpte en skänk på auktion som jag målade i grått och sedan slipade på, just för att få den precis så där.
ett skrivbord är jag också ute efter. Mitt sybord är en gammal sekretär, den är väldigt fin men tyvärr inte så praktisk.

Ha en bra kväll.

Britt

Maria sa...

Vilka urfina möbler du ropat in,vill också ha...skåpet verkar superfint, längtar efter en helhetsbild.
Tycker det är jättefint att bryta lite i olika vitfärger och ljusgrå färger. Allt behöver ju inte gå i samma ton.

Hanna sa...

Hej Hanna!
Vad bra att du hittade till mig, så jag kunde hitta till dig :D

Vilken underbar blogg du har!
Och vilka fynd du gjorde :)

Jag har oxå två öronbarn härhemma, vet hur det är... De har bägge haft rör inopererade, sonen ska få nya rör igen snart. (De 'växer' ut, så småningom.)

Ha d gott!
Kram Hanna

Drömmar och verklighet sa...

Verkligne fina fynd ! Vitt eller inte Huvudsaken är att man trivs med det /kram Carina

kardemumma sa...

Vilken tur att du träffade en vettig läkare till slut-dom växer inte på träd.
Dina möbler är så snygga,vad roligt att du fick dom på auktionen.(att ingen annan hade ögonen på dom)
Ha en skön 3:e advent!
Kram C

Anneli sa...

Det är precis som det ska vara - ingen målning där, är jättefint...
Vilken lycka när du fick ropa in dom, känner nästan rusningen...hihi
Grattis...
Kramar/Annelie

Tess på Tilda och Mamma sa...

^Åh vännen vilka underbara fynd du hittat, här är det lungt på auktions fronten just nu. Här har du en till skåpoman, vet inte riktigt hut många man kan få in i ett hus.Hihi
Ha en mysig vecka och stanna upp och njut inför julen.
Kramis Tess

Husbilsresan sa...

Stackars lill-tjejen....vilket elände!Hoppas hon hämtar sej snart....
Vilket fint skrivbord du ropade in och stolen passade ju perfekt till det.Skåpet ser ochså jättefint ut....och man ska aldrig säja aldrig, vet du =)
Hoppas ni får en skön vecka nu!
Kram/Gunn

hemtrevnad marie sa...

Hej Hanna!
Så skönt att lilltjejen får hjälp, aldrig roligt när de små är sjuka....
Gillar verkligen dina möbler...jag är ju en sån som alltid haft slitna möbler, och gäääärna i grått!!!
Förresten är jag helt kär i stopet med svart mönster som du har uppe på skrivbordet också...så snyggt!!!
Ha en fin vecka!
kramis

Anonym sa...

Hej Hanna. Tack för i lördags, alltid lika roligt. är jättenöjd med mina grejor. Tur du är med och övertalar mig. Blir så himla velig ibland och så kommer jag hem och ängrar mig. Vet inte hur många gånger det hänt. Har inte fått någon gran än! Hur går det för dig?Krama godingarna från mig. Anette.

Kullan Pullan sa...

Hej Hanna!
Älskar möblerna, tycker att dom är jättefina. Perfekt naturligt slitage!!!
Vad skönt att någon lyssnat på er och tagit det på allvar, det är så frusterande att ha barn som inte mår helt bra.
Du undrade om min kamera, det är en Nikon D40x men den har några år på nacken. Ett kamerastativ är också en bra investering, när inte jag använder det så förvandlar barnen det till en indiankoja:)
Kram Paula

Annas skattkammare sa...

Så underbara möbler du hade turen att få köpa! Jag skulle också vägra vitfärgen om jag hittade så vackra slitna grå möbler.. Hoppas helgen varit bra!
Kram /Anna

Hagbacken sa...

Nu har du fått en till prenumerant..;)

Anonym sa...

Jag förstår att du inte kunde motstå så charmiga möbler!
Grattis!
pinglan :)

Vit Gladiolus sa...

Åhh älskar ditt gråa skåp!! Otroligt vackert!
Kraaam

Millygarden sa...

Åh vilka fina möbler och så snygga i slitet grå look..jättefina!! tröttnar du så hör av dig!!!


Ha en bra vecka!
Kram Marina

Smultronstället sa...

Heej vännen :-)
Vilka fynd du gjort :-D
skåpet ser jättefint ut :-)...hör av dig om du kommer på att du inte har plats för det ;-)...

Må bäst
kram M

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Vilka vackra möbler. Jättefina... *avundsjuk* :) Vänligen Johanna