06 december 2008

Min loppissång

Hej Alla! Unga som gamla.

Jag vill börja det här inlägget med att be om ursäkt om det var någon där ute som tog illa vid sig av mitt senaste inlägg.

Jag skrev ju att det var lite pensionärsstuk att ha ljusstaken på bordet, och det var inte ett speciellt smidigt sätt att beskriva det tycker jag så här i efterhand.

När jag skrev så tänkte jag på hur det såg ut hos många gamla när jag var barn (som jag upplevde det då ), för sådär 20 år sedan.
Jag drog alla över en kam, och sådant tycker jag är åt pipan.
Så jag valde att ta bort det från mitt inlägg, och hoppas att jag inte har sårat någon.


Idag är i alla fall första lördagen på flera månader som jag är hemma fast det är lördag.
Ingen i min närhet ville ha en loppiskompis idag (men tack till alla er gulliga som bodde för långt bort!), och egentligen så är ju det helt förståeligt.

Jag skulle inte heller vilja ha med en sådan som mig på loppis.
För jag vet ju vad jag skulle kunna gå miste om då.

Se själva vad jag hittade på en av mina turer i torsdags....


Vad kan det vara?




Jo, en fransktillverkad terrin av nickel.
Inte helt dum va?!
När jag norpat åt mig den och insett att priset var 40 kr(!), så gick jag runt och nynnade "vad jag är lyckliiig, vad jag är lyyckliig" under resten av sökandet.
Ja, ni har väl hört när Tommy sjunger så när de är på rymmen med Pippi?
Det är min loppissång numera.

Och det var inte nog med det, även om det här var torsdagens absolut bästa kap. Men den andra saken jag sjöng till får ni se nästa gång!


Jag önskar er alla en riktigt fin fortsättning på helgen, och en mysig andra advent.
Här vräker snön ner, så julkänsla - det finns det gott om!


Stora kramar
Hanna

16 kommentarer:

Britt sa...

vilken fin! Dagens bästa fynd antagligen!
Själv har jag fyndat en riktigt gammal spegel, som jag ska fixa till lite. Den kommer upp på min sida snart...

Britt

Glitter och Marsipan sa...

Vilken fin terrin...tänk med vita hyacinter i...
Den där sången den stämmer nog jag in i också,och säker flera med mej.
Ha en skön andra advent.
Förresten,du har väl fått paketen,så den inte har försvunnit på posten.
Kram Anette

rosenskära sa...

Hjälp vilket fynd - det är en tia, nej en tolva! Har aldrig sett en terrin i nickel förut...

Grattis Hanna!

Lena

Annas skattkammare sa...

Förstår att du sjöng när du hittade den godingen Hanna! =) Jättefin var den..
Ha en skön helg!
Kram /Anna

me and alice sa...

Ahhh...vilka fynd du gör Hanna!
Har hållit mig borta från våra loppisar alldeles för länge... Nu blev jag så sugen att åka ut och fynda lite jag också...Hi, hi... Vi ses på Tisdag vännen!
Maten i går var riktigt mumsig. Ska nog sätta ut receptet någon dag.
Vad fint du har gjort i ert vardagsrum. Stolen blev urläcker...
Kronan i vårt tvrum är en gammal barockkrona.Kan visa den någon dag!!
Kram på dig! /Susanne

Anonym sa...

Men Hanna jag hade inte läst ditt inlägg från i fredags.
Hade jag gjort det så hade vi naturligtvis åkt på loppis om du hade haft lust. Tänk vad din pappa skulle ha blivit glad om han fått sitta vid pianot hela dagen istället för att vara ute och skjutsat mig. Och att ha I och G med på loppis är ju en baggis så snälla och goa som dom är! Du vet att det är bara att höra av dig så kommer jag som ett skott!! Kram Anette

ängeln i vitt sa...

Du är rolig du Hanna. Kan nästan höra ditt nynnande.... haha. Vet du, om jag hade hittat denna terrin så skulle jag ha VRÅLAT i med Jan Johanssens... SE PÅ MIG ( så glad jag är ) ja, så himla lycklig hade jag blivit.

Ha det gott
Kram Carina

Vitt och nött sa...

ojojoj vilket fynd! förstår att du trallade på den där sången :)

ha en skön lördagkväll!
Kram!

Leamarlené sa...

40kr bara. Vilket fynd och fin är den med. Vill du inte ha den mer så kan du ju tänka på mig.

Kram, Marlene

Veronica sa...

Här kan man snacka om storfynd för en pytteliten summa! JAG GRATULERAR VERKLGEN! Förstår att du sjöng av lycka, det hade jag med gjort!

Kram Veroncia

My Lovely Things sa...

åh vilken super fin terrin..
ett otroligt bra pris..
så underbart med snö..det är verkligen något jag saknar och längtar efter..
ha det så bra..
kram anna

Millas hem sa...

Så vackra bilder, terrinen är ju helt ljuvlig!
"Takfönster" ideén är kanon!

Önskar dig också en fin andra advent!

Kram Camilla

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh vilket fyng vill bara ha en likadan. Ha en fortsatt mysig helg.
Kramis Tess

K sa...

Himmel va du gör underbara fynd jämt, den dära var ursnygg!!!J
Ja tog då inte illa upp iaf ;D du är betydligt mer artig än jag...har säkert oxå sårat nån men det är ju inte med mening o sååå känslig kan man ju inte vara i denna värld...man har ju så olika smak i bland, så är det ju bara...
ha en fortsatt trevlig helg kram/k

Lilla huset på prärien sa...

ÅH Hanna vilket fynd! Åh så fin den är... hur är det möjligt att den bara stod där och väntade på dig!? Ingen annan som norpat den innan - du har ju bara sådan tur! Nä jag hade GÄRNA gått på loppis med dig för med den turen du ha så bara måste ju lite tur rubbas av på mig då :)

Igår hade vi en jättemysig dag här i hemmet. Allt blev helt perfekt faktiskt. Mycket förberedelser och sådär lagom stressigt när alla gästerna var där. J var jättenöjd. Härligt!

Kram Jenny

Helene sa...

Wow! Vilken underbar terrin! Grattis till ett fint fynd!
kram Helene