30 december 2008

Jag önskar er ett gott avslut...

Hej Alla!

Jo, jag lever och mår bra, trots att jag misslyckades totalt med att hålla mig i skinnet när vi var ut i lördags.
Men vad gör det, så himla roligt som det var att komma ut och få vara en uppiffad vuxen (trots att jag betedde mig som allt annat än vuxen) en stund, istället för den gamla vanliga oglamorösa mamman som jag är till vardags.
Härligt!

Idag visar jag ytterligare ett par underbara julklappar som jag fått.

Som ni kanske minns så är jag en stor fantast av gamla religiösa motiv. Gärna svartvita i mörka ramar.

Så gissa om jag föll för den här underbara tavlan som min mamma sålde på våran loppis?
Å vad jag ville ha den... Men jag skulle då inte få köpa den.
Jag blev väldigt förvånad när jag öppnade paketet från Anette och min far och den låg där i!
Det är nu den absolut vackraste Jesustavlan jag har.
Ett jättetack för den!!!



Den här supersöta väskan i svart sammetsliknande material fick jag också av dem.
Jag är svag för sådana här småväskor, och den här är ju allt annat än fel! Sååå dekorativ att ha hängandes framme.
Och visst är det snyggt med något mörkt/svart här och där mot allt det vita?!


Nu ska här sopas och dammsugas.
Jag och Lillstumpan har klätt av granen och kastat ut den nyss. Och jag kan utan överdrift säga att vi och golvet hade mer barr på oss än granen när det var klart. Skönt att börja ett nytt år utan en massa onödigt och irriterande skräp på golvet!

Jag önskar er alla ett gott avslut på det här året, och en riktigt fin start på det nya!

Stora nyårskramar
Hanna


Vi ses nästa år!

33 kommentarer:

Hagbacken sa...

Gott nytt år till dig med!

Kramar om!

Galleri Hönshuset sa...

Önskar dig ett gott slut och ett gott nytt. Kram Pirre

Viola sa...

Hej Hanna, önskar dig och din stora härliga familj ett riktigt GOTT NYTT ÅR, kramar till er alla VIOLAN

Vitt och nött sa...

finfina paket!! gillade väskan.
va kul att du hade det trevligt på partajet :)

ett gott nytt år till dej med!

kram

White cotton grass sa...

*** Gott Nytt År! ***

kram helena

Skatan sa...

Jasså granen är redan utslängd!? Ja, varför inte...det skall bli skönt när det är färdigbarrat - jag håller med :)

Jag önskar ett gott slut och ett gott nytt i förväg!

Stor kram!

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilka fina julklappar du fått!
Önskar dig ett riktigt gott nytt år!
Kram Marie

rosenskära sa...

Hej på dig partypinglan! Härligt att höra att du svajade loss ordentligt, det behöver både kroppen och knoppen emellanåt!

Väskan är underbar, kanske vill de ge dig en hint att du behöver festa mer...?

Jag klädde av våra granar idag och slängde en himla massa gammalt julpynt som jag tröttnat på. Det känns ju alltid så skönt när man rensat, önskar bara att jag sålde grejerna i stället och inte bara slängde... Man hinner inte allt.

Nu ska jag gräva ner mig i soffan en stund, tänk att imorgon är det sista kvällen på det här året. Och tänk att till sommaren ska vi ses!!!

Varmaste kramen/Lena

Ullis/Leva på landet sa...

Låter ju som om det blev en hellyckad kväll. Så fina sakr du fick i julklapp.

Önskar dig också

♥GOTT NYTT ÅR♥

Kram Ullis

Anonym sa...

Ett riktigt Gott nytt år till dig och din familj.
Mia

Willewira sa...

Önskar didg detsamma, vännen!!

ETT GOTT NYTT 2009!

Kramar
Willewira

Smultronstället sa...

Så kul att få såå fina klappar som passar dig perfekt :-)

Nyårskramar till dig med :-)

Jag målar och målar..imorrn ska de vara klart...hihi.


Må bäst Kram M

Marie sa...

Så fina julklappar du har fått, förstår att du blev glad för dem!

Här åker granen ut på nyårsdagen, jösses vad skönt det ska bli att få slänga ut julen!!!!

Önskar dig och din familj ett riktigt Gott Nytt År och ser fram emot ett nytt roligt bloggår tillsammans med dig!

Många kramar
Marie

hemtrevnad marie sa...

Vilka julklappar!!
Har en nästan likadan väska, den använder jag alltid då jag ska på fest, dop, bröllop och annat trevligt!
Ha ett riktigt Gott Nytt År!
kramis

Lilla huset på prärien sa...

Vad kul Hanna!! Jag önskar jag fick vara en liten fluga på väggen där ni var så jag fick se dig "rocka loss" :) Visst är sådana kvällar underbara? Man lever flera veckor på bara minnet av den härliga kvällen.

Jag har också börjat att plocka bort lite julgrejor här hemma. Och tvättat... tänker fortsätta imorgon, det är nästan tvångsmässigt. Jag vill att allt ska vara tvättat, ihopvikt och instoppat i garderoberna nu när det ska bli nytt år :)

Och helst ska då garderoberna vara sorterade också... DET kommer jag inte att hinna imorgon. Jag är glad bara det är tvättat kan jag säga...

Önskar DET bästa året till dig!! Viva 2009!

Kram Jenny

Annas skattkammare sa...

Gott nytt år önskar jag dig med!
Kram /Anna
PS. Så fiiina julklappar du fått! =)

Jenny Oak Fae sa...

Jättefina Julklappar..!

: )

Jag slängde ut granen igår, golvet var helt grönt av barr efteråt...

GOTT NYTT ÅR!!!

Kram, Jenny

<3

C De-sign sa...

Min gran barrar inte, den verkar stortrivas....så den får stå ett tag till... ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2009 önskar jag dig! Kram fr C

Älfgärdet sa...

Vacker Jesus! Fick nästan för min inre syn att det var så du kände dig dagen efter ditt uppiffade krogbesök :D. Nog behövs det alltid att få komma ut & få komma ihåg hur man uppför sig när inte barnen är med. Jag har då kännt att jag tappat bort mig själv totalt vissa tider! Hur umgås man???
Den där väskan sen kan gärna bli min, om du inte har nåt emot det!
Gott nytt 2009!

My home is my Castle sa...

Er bare innom en liten tur for å ønske deg et riktig Godt Nytt År :)

Klem,Kari

Tess på Tilda och Mamma sa...

Ville kika in och önska dig ett Gott Nytt År.
Kramis Tess

My Lovely Things sa...

Gott nytt år på dig med..
vilka underbara presenter du fick..
kram anna

Anonym sa...

Ha nu ett gott slut och ett underbart gott nytt år!

Kram Pernilla

Pink and white dreams sa...

Vilka fina presenter du fick. Härligt med människor somförstår vad man behöver *blink*.
Gott nytt år på dig med.

Sabi

Drömmar och verklighet sa...

Gott nytt år till dig med May all your wishes come true/Carina

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo
Åhhh vilken helt underbar tavla du fick, jag gillar också sådana motiv, fast min gubé undrar varför, du är väl inte religös?...
Men det är nått speciellt med dom.
Och vilken fin present du hade fått från din gubé, var har han köpt den?
Ha det så bra och GOTT NYTT ÅR
Kram Liselotte

Emmas Verden sa...

Godt Nytt År til deg og dine...
Nyttårsklem fra Anne ;)

Vit Spets sa...

Hej Hanna!
Idag skall jag lämna en kommentar - jag tjuvkikar ofta skall Du veta :)

Ljuvliga klappar har Du fått!
I morgon skall jag minsann slänga ut våra granar...

Önskar Dig ett Gott Slut & Ett riktigt Gott Nytt År!
//Siv

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Ååå vilken fiin tavla!!!
Gillar också de där motiven å med svart ram så snyggt!

Önskar dig ett gott slut & GOTT NYTT ÅR!!!

Kraam från Benita

Anonym sa...

Gott Nytt År!
Kram
// Nilla

mig & alice sa...

Vill önska dig ett Riktigt Gott Nytt År!!

Kramar i massor
Melinda

Unknown sa...

Gott nytt år!

Kram Pia

Hellen sa...

Vill passa på att önska ett riktigt gott nytt år!
Kram Helen