27 december 2008

Min lilla darling

Det var den julen det.
Hoppas att ni har haft det bra!
Vi har verkligen haft det lugnt och skönt de här dagarna. Jag har inget att klaga på faktiskt. Lite märklig känsla är det allt, jag som allt som oftast kan hitta fel i det mesta.


Den här underbara saken var en av de få saker som jag önskat mig i julklapp.
Jag fick den av min kära Gubbe, trots att han är väldigt skeptisk mot "saker som bara ska stå".


Igår var jag ut med min äldsta dotter Emily på mellandagsrean.
Vi gick i flera timmar och hade det riktigt roligt. Så himla mysigt att ha egentid ihop med henne och göra riktiga tjejsaker.
Hon är så go min stora lilla gumma.
Hon skulle aldrig säga negativa saker om mitt utseende eller mina kläder fastän jag ofta gör mig förtjänt av det.

Som igår.
Vi var på Indiska och tittade på vantar och mössor.
Jag hittade ett par jättefina gråa vantar, och ville ha en mössa i samma färg.
Till slut hittade jag en som såg jättesöt ut.
Nu är ju problemet att dra på mig mössan och titta på mig själv med den på i en spegel i en butik fylld med folk.
Jag pallar det inte.
Så istället satte jag mig på huk och testade mössan lite diskret och sa till Emily att "den här ska jag ha".
"Har du tittat i spegeln?" undrade hon.
"Nä, det behövs inte, jag tar den ändå".
"Men mamma, snälla... Kolla i spegeln innan du köper den"
"Vaddå, ser jag dum ut eller?!"
"Uhmmm...Kolla i spegeln mamma..." fick jag tillbaka med ett litet återhållsamt flin.

Och vet ni vad? Efter en snabb titt i spegeln så blev det inget mössköp.

Så är hon min gumma. Trots att jag såg ut som en riktig jubelidiot, så kunde hon inte få ur sig något negativt. Min lilla darling.


Så fin i form och färg.



Och en fin-fin fot.


Ikväll har vi fått barnvakt, och då bär det av ut på krogen med Gubben och goda vänner. Första gången på ett par år faktiskt. Om ni skulle råka få syn på mig så får ni gärna titta åt andra hållet.
Jag ute bland folk med alkohol i kroppen kan vara en dålig kombination. Men jag ska hålla mig i skinnet och borta från dansgolvet.
Ok, försöka i alla fall.

Ha en fortsatt härlig helg!

Kramisar
Hanna

38 kommentarer:

Hagbacken sa...

Vill du att "den goda vännen" också ska titta åt andra hållet? ;)

Ses snart då.....

NICOLINAS BONING sa...

Hoppas att du har det hejdundrande roligt i kväll...och mår alldeles toppen i morgon;-)
Jag skulle inte ens våga prova en mössa ute bland folk,för jag vet ju ändå hur j-a fel det är med en sån på den här knoppen...fniss...
Kramar/Birgitta

Lilla huset på prärien sa...

Åh jag tycker nog att du ska kasta dig ut på dansgolvet och rocka loss helt! Kul att gå ut. Det var år och da'r sedan för mig också! Lena bjöd mig på Chamagne Safari (killar i klänningar ;) ) och då mäktade jag bara med en drink... otränad som jag är *ler*

Hoppas du inte får ont i "håret" imorgon!

Kram Jenny

P.S. Fin liten sak! D.S.

Ullis/Leva på landet sa...

Så gullig dotter du har som är så snäll. Gubben var ju också go som köpte just det du önskade. Hoppas verkligen att du får superkul ikväll när du ska ut. Klart du ska dansa och ha kul. Vad gör det i morgon, *s*.

Ha en riktigt god fortsättning!
Kram Ullis

rosenskära sa...

Du har så mycket fina saker! Jag blir alltid alldeles hagalen när jag tittar in hos dig...

Det ser ut som en sån där romersk lagerkrans (eller oliv-)på fot, är det det?

Jag hoppas verkligen att du passar på att vara en smula pinsam och patetisk i kväll, det ska man i vår ålder, du är ju ändå bra mycket yngre än jag... Det är inte bara tjugoåringar som får ha kul!

Varm kram/Lena

Mjuka sa...

Ha det jätteroligt i kväll!! Min gubbe är ute i kväll. Det är nog 4 år sedan vi kunde gå ut bara han och jag, då vi inte har någon barnvakt och så många barn :-) Jag är jättenöjd med vantarna som jag köpte av din moster !! Fin julklapp!
kram Malin

Veronica sa...

Party on girl! ;o)

Kram Veronica

Smultronstället sa...

Den var jättefin "din lilla sak":-)

ÅÅÅ så kul å ut å rocka loss
ni har säkert superkul.

Jag e såå tacksam över tipset jag fick av dig, den kommer att bli superfin, har varit såå nöjd och glad hela dagen efter det fyndet:-)

Pussspuss M

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Kör på du - hela natten! Morgondagen är inget att bry sig om...:)

Fin prydnad. Min gubbe säger samma sak om saker som inte har någon funktion. :)

Kram!

Husbilsresan sa...

Vilken fin juklapp....den pryder verkligen sin plats!
Men du ha det RIKTIGT ROLIGT i kväll! Släpp loss ordentligt....i morgon är en annan dag =)
Kram/Gunn

Lallis - liv och leverne sa...

Vilken FIN julklapp!!
Ha en härlig helg.Kram Lallis

Marina sa...

Jag vet itne hur gammal din dotter är men min är 14½. Jag tycker också det är jättemysigt att göra saker med henne. Hon har inget ont att säga om mig eller mina kläder heller. Många i henns ålder skäms över sina mammor och pratar illa om dem hela iden. Jag får gärna komma o hälsa på i skolan fortfarande tex. Vi går gärna på musikal i hopa eller fikar på stan, mysigt.
Jag funderar på en såndär sjal. Går det att beställa en sådan i grått eller svart? Hur mycket brukar portot bli?

Vitt och nött sa...

va fin julklapp du fått!

hoppas du får en skitkul kväll!! Å inte ska du väl hålla dej undan från dansgolvet! skaka loss vetja ;)

ha de bäst! Å gott nytt år!!
kram

Willewira sa...

Den lilla grå saken är ljuvligt fin!
Vilken gubbe du har som lyssnar in frun längtan och köper något som går stick i stäv med vad han själv anser förnuftigt. Kärlek!

Kärlek även från en finkänslig dotter... låter som du har det bra min vän. :)

Hoppas ni får en rolig utekväll och kan njuta av den.

God fortsättning på julen och ett GOTT NYTT ÅR!
Kram Willewira

Anonym sa...

Undrar vad en sån där sak heter egentligen? Kan du inte ha en tävling om det?

Leamarlené sa...

Vilken fin julklapp.

Med lite alkohol i kroppen så bryr man sig inte om vad man gör. Det är ju då som man vågar fullt ut. Hoppas du fick en jätte kul kväll...och göra bort sig..det gör man aldrig.

Trevlig fortsättning, Marlene

gamla skolan sa...

Vilken fin julklapp ! Lycka till ikväll och passa på att njut och ha kul , nu när ni har barnvakt . Kramar Susanne / den gamla skolan

Hagbacken sa...

Tryckfels-Nisse har åtgärdat det....;)

me and alice sa...

Hej HAnna!
Kul att möta på er i Kupolen. Som vamligt fick jag tunghäfta. Tänkte ju att vi kunnnat ta en fika vi tjejer... Så typiskt mig!!
Hoppas ni fick en underbar kväll i går!
Kram Susanne

me and alice sa...

Hi,hi,hi... Hoppas du kunde läsa. Ser ut som om det är jag som druckit alkohol...*fniss*
Ps. Utlottning hos oss...
Kran igen!

Marja sa...

Ohhh så vacker!!! Du ser ut att ha ett helt bedårande hem! Hoppas ni hade trevligt på utekvällen
2 år...det låter som det skulle vara jag och min man, brukar skoja om att det är tre år sen drygt nu vi var barnfria senast, och det var när vi var på förlossningen och skulle ha vår minsta tös. hihi
Hit kommer jag återvända, så mycke fint här inne!
Gott Nytt 2009!

Britt sa...

Hoppas din utekväll blev lyckad.
Du dansade antagligen hela natten... :-)

jag gillar kransen du fick i julklapp, bra val!

Britt

kardemumma sa...

Va full i fniss jag blir.Har en "stor" liten tjej på 15 som är exakt likadan och ännu fnissigare blev jag när jag läste om "kroglivet"-jag vill alltid stanna kvar längst och dansa mest:)
Igår blev det vin och sallad med en likasinnad väninna och hennes man. Båda våra män är lika glada för varje gång vi håller oss hemma.
Man kanske blir värsta partypinglan för att det är typ 5 år mellan gångerna ;)
Kram C

Två systrar sa...

Finns inget ärligare ämn barn..;-)
God fortsättning, kul att kika in hos dig! Varma hälsningar, C&M

Anonym sa...

Hi hi 'saker som bara sttår'...
Då får du väl se till att dansa, så han inte tycker du är onödig.

;P ingela

Kullan Pullan sa...

Hoppas ni fick en härlig kväll, det är man värd och god fortsättning.
Kram Paula

Annas skattkammare sa...

Så vacker pjäs du fått i julklapp av din käre gubbe! så bra att din tjej är ärlig, men vänlig...
Gott nytt år Hanna!
Kram /Anna

sand mellan tårna sa...

Vilken fin blogg!

Jag blir så glad när jag hittar en ny blogg jag aldrig besökt.... verkligen fin, jag lägger dig på bloggkoll och kikar in snart igen, nu skall jag kika vidare hos dig.

Kram L

Hagbacken sa...

23.59...199 *hrmpf*

Anonym sa...

Vi hade det jättetrevligt på bion. Vi såg Yes Man med Jim Carrey, den va helt ok. Hoppas ni hade det skoj också när ni nu äntligen kom ut på en sväng. Kul att du vill vara med och tävla, lycka till!
Gott Nytt år!

Anonym sa...

Och: Klart jag är nöjd med mina vinster!!!
Jag förstår att du inte ville bjuda in om du kände att du hade de stökigt, men ja jag kommer gärna in en annan gång=)

Ann-Charlotte sa...

Hoppas att ni hade det kul!
Ha ett super Gott Nytt år!
Kramisar
Ann-Charlotte
PS vadå saker som bara står...jag har ett helt uthus med sådant hehe

In my house sa...

Kikar in & vill önska Gott Nytt År....
Kram Josse

Dalatorpet sa...

åhh va vacker!!! Gott nytt på dig!!

Dalatorpet sa...

åhh va vacker!!! Gott nytt på dig!!

Anonym sa...

Hej!
Hoppas du hade riktigt trevligt på krogen! Ja, man måste passa på när man kommer ut!
Gott nytt år!
Hulda

Anonym sa...

Oh så fin. Hoppas ni hade en trevlig utekväll.
Gott Nytt År önskar Mia

Gunilla sa...

Vilken fin julklapp du måste ha en go gubbe. Ha det så kul.

Gott Nytt År
Gunilla




Lägger till din blogg hos mig.