05 december 2008

Ommöblering. Nu igen...

Här hemma har det möblerats om igen.
Just när jag tycker mig ha fått lite ordning så får jag en toppenidé och så är karusellen igång igen.

Den senaste ommöbleringen har gett viss ordning i vardagsrummet, men däremot så har både innerhallen och sovrummet drabbats negativt. Så jag slipper då gå sysslolös i helgen.


Den här stolen köpte jag på loppis för en tid sedan. Jag såg dess potential, fast den kändes verkligen riktigt äcklig i dessa färger.




Med vitfärg och oblekt linnetyg blev den riktigt fin. Precis som det brukar bli med den kombinationen!



Stolen står i vardagsrummet, bredvid bordet som nyss lämnat sovrummets lugna vrå.




Här står nu min favoritljusstake. Det retar mig lite att ha den på bordet, men eftersom jag envisades med att köpa de största stjärnorna till fönstren så fick det lov att bli så.

Till jul brukar jag ha ett bord som jag ställer frukt och godis på. Det här skulle ha varit det perfekta stället, om det inte vore för Gustav Klättermus.
Inget ätbart kan vara framme längre. Allt lever farligt. Så jag får nöja mig med några blommor istället. Han har då inte börjat plocka dem ännu.




Jag önskar er alla en riktigt härlig helg!

Är det någon som behöver en loppiskompis med två små, så är det bara att höra av er! Vill ju inte göra nytta hela helgen! ;)

Stora kramar
Hanna

18 kommentarer:

rosenskära sa...

Jag önskar att jag fick bli din loppiskompis! Eller att du kom hit och följde med på Fredriksdals julmarknad i helgen - vad säger du, mötas på mitten?

Kram/Lena

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Jag har alldeles för få loppisvänner. Men nu bor jag i Linköping så det blir ju lite knepigt :)

Stolen blev jättefin. Får man fråga vad du fick ge för den? Jag såg nämligen en liknande på loppis igår, som jag stod å höll i. Men den kostade 200 kronor och jag blev tveksam...så jag köpte den aldrig.

Kram!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fint det blev när du gjort i ordning stolen! En makalös skillnad! Och hörnan med bordet och alltihopa... kanonsnyggt, med eller utan godis!
Kram
Marie

Lilla huset på prärien sa...

Hej kära du! Vad tråkigt att vara förkyld. Själv mår jag som tur mycket bättre idag, det blev ingenting mera så nu är jag mätt och go efter frukosten. Ska iväg till Systemet idag för att ladda upp lite för öppet hus imorgon... kanske slår till på en hel låda vin :) Vi är verkligen inga stora alkoholkonsumenter så när det väl ska köpas in kan man ju lägga en slant tycker jag :)

Vad fin din stol blev! Ibland undrar jag om du har en trollstav som du bara svingar och vips - så har du en vit och fin, omklädd stol *ler*

Önskar verkligen att jag kunde få följa med dig på loppis vännen! En dag så.

Kram Jenny

Lovilin sa...

Hej!

Ska ta mig i kragen och besöka er loppis nån dag!
Har du nåt bra tips på andra loppisar i området?
Gillade verkligen fönstret som du satt i ert kök, blev jättesnyggt!

Ha en bra helg!
Linda

Målargården sa...

Hej! Har varit in på din blogg några gånger men aldrig kommenterat och nu tycker jag det är dags......
Vilket fint hem du har. Jättefina bilder vidar du på din blogg. Stolen blev så himla mycket snyggare i vitt. Passar jättebra med det bordet.
Visst har jag väl rätt i att du också är från Dalarna??? Börjar sakteliga ringa in alla dessa bloggare från länet. Kul att vi är en hög. Mycket inspiration finns att hämta. Ha en mysig 2a advent/ Eva-Mari

Viola sa...

Synd att det är så långt emellen oss annars skulle jag gärna följt med för att få träffa den där lille klättermusen, har just idag skrivit om min äldsta son och om hur jag saknar den tiden när dom var små...var sak har sin tid så sa alltid min mormor och det stämmer så väl, stolen blev ju så fin Hanna, ha nu en skön andre advent och möblera på...kram

Malin sa...

Hej!
Jätte jättefint!
Du har en utmärkelse att hämta inne hos mig!
Kramar Malin

C De-sign sa...

Hej
Så fin stolen blev, håller med dig om att oblekt linne och vitt är en snygg kombination! Önskar dig en skön andra advent! Kram fr C

Marits vita skrin sa...

Ha ha, inte smyger jag på dig heller. Men jag var där just då när du köpte det.
Men jag var så osäker på om det var du som var Hanna i det grå huset då.

Stolen blev hur fin som helst, tänk vad lite vitfärg och lite tyg kan göra.

Kram på dig och ha en trevlig helg.

Marit

Ullis/Leva på landet sa...

Så fin stolen blev. Passade ju också så bra bredvid bordet. Vilken tur att du inte är sysslolös i helgen då, *s*. Blev jättefint i ditt vardagsrum. Här blir det ingen loppis i helgen, tyvärr. Ska bara hålla mig hemomkring.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

här är gudagott att vara sa...

Fint med fönstret hängande i taket
Stolen blev vit som en annan stol!
Haregott!

Anonym sa...

Oj så fint du har! Har kommenterat det tidigare och erbjudit mig att hämta upp dig för en loppisturné men du fick nog annat att göra...=)
Imorgon blir det en tur till IKEA och jag tror att det finns några loppisar i närheten - tror jag ska titta efter en stol...blev lite inspirerad. Ha en toppenhelg! Kram från Kristine

Emma sa...

Vad fin stolen blev. Du är så duktig på att måla möbler.

Tycker det blev så bra med bordet och stolen med ljusstaken på bordet.

Vart köper du oblekt linnetyg?? Är det dyrt?

Ha en trevlig andra advent

Kram Emma

Vitt och nött sa...

vilken skillnad det blev!! vit färg ä verkligen magiskt :)

va fint du har det hemma hanna! blir alldeles
avis ;)
sååå synd att ja bor alldeles för långt bort, annars hade ja me glädje följt me!

Hoppas du hittar nåt fint!
Kram!

marianaskeramik sa...

hihi var det pensionärsvarning på det....
tyckte att bordet den stod på var toksnyggt!
ha en trevlig helg
marianaskeramik

drömmen om vitt sa...

Hallå! jag har en tendens att köpa stolar i alla dess former......nu får jag jú massa ideér med din fina stol. Fin blogg har du med:
Trevlig helg!
Lotta

Annas skattkammare sa...

Så fint det blev efter din ommöblering! Stolen blev hur fin som helst, älskar vitt och linnetyg ihop! Bordet passade jättebra där..
Så fint med granen i zink-hinken, vill ha en likadan till min minigran! Ha en trevlig helg!
Kram /Anna